مذاکرات آژانس صدای حقانیت ملت ایران را به گوش جهان می‌رساند

۱۱اردیبهشت،

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،گفت: مذاکره بین ایران و آژانس انرژی اتمی، صدای جمهوری اسلامی ایران را به مجامع بین‌المللی و افکار عمومی جهان رسانده و سبب احراز شفافیت و حقانیت برنامه‌های هسته‌ای ایران بر تمامی ملت‌ها و کشورها می‌شود.

سید حسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری دور تازه مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: دست‌آورد مذاکرات و گفت‌وگو‌های میان ایران و آژانس انرژی اتمی به نفع جمهوری اسلامی ایران است زیرا در این نشست‌ها مواضع و دیدگاه‌های دو طرف آشکار و واضح بیان می‌گردد.

وی با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو رسمی آژانس باید مذاکرات متوالی با این نهاد بین‌المللی داشته باشد، ادامه داد:در این نشست‌ها مطالبات و درخواست‌های طرفین بیان شده و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: گر‌چه در موارد‌ی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آمانو ‌دبیرکل این نهاد، مباحثی را درمورد فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کنند که مورد سوءاستفاده محافل صهیونیستی و غربی‌هاست اما مقامات ایران در مورد این گزارشات ناقض ادله مناسب ارائه و توطئه آنها را خنثی می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: مذاکره بین ایران و آژانس انرژی اتمی، صدای جمهوری اسلامی ایران را به مجامع بین‌المللی و افکار عمومی جهان رسانده و سبب احراز شفافیت و حقانیت برنامه‌های هسته‌ای ایران بر تمامی ملت‌ها و کشورها می‌شود.

نماینده ورامین در پایان اظهارداشت: ایران در برنامه هسته‌ای خود بر اساس قوانین بین‌الملل و معاهده ‌NPT حرکت کرده و در مذاکرات با آژانس، بر اساس اصول و موازین حقوقی حضور خواهد یافت و آژانس انرژی اتمی به عنوان یک نهاد بین‌المللی باید تصمیمات مستقلانه و مبتنی بر اصول حقوق بین‌الملل اتخاذ نماید.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.