مذاکرات بان و سینگ – اصلاحات در شورای امنیت خواسته هند است

به گزارش ایرنا در این دیدار که در چارچوب سفر چهار روزه در حال انجام بان کی مون در دهلی نو انجام شد، مسایل مختلف و پروژه های مشترک سازمان ملل و هند، موضوع های منطقه ای و بین المللی مورد مذاکره قرار گرفت.

بان کی مون پیش از سفر خود اعلام کرده بود که امیدوار است روند اصلاحات شورای امنیت با سرعت بیشتری انجام شود تا انتظارات کشور هایی مانند هند برآورده شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: این گونه کشور ها قادرند نقش بزرگتری در ساختار قدرتمند سازمان ملل ایفا کنند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با غلام نبی آزاد وزیر بهداشت هند درباره کاهش نیافتن پشتیبانی های مالی و فنی کشور های عضو سازمان ملل در قبال طرح های بهداشت عمومی گفت وگو کرد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: تجربیات و روش های دهلی نو در برخورد با مسائل مربوط به سلامت مادران و کودکان، می تواند برای استفاده به دیگر کشورها منتقل شود.

بان کی مون با تقدیر از موفقیت هند در مبارزه با فلج اطفال گفت: سازمان ملل مشتاق است تا در زمینه مبارزه با سرخک، کزاز، مالاریا، فلج اطفال و ایدز به دهلی نو کمک کند.

وزیر بهداشت هند نیز در این دیدار گفت: در یک دهه گذشته بیش از ۵۶ درصد میزان ابتلا به بیماری ایدز کاهش یافته است.

بان کی مون در سومین سفر خود به هند از زمان بر عهده گرفتن مسئولیت دیرکلی سازمان ملل، قرار است فردا در سفر به بمبئی افزون بر مذاکره و دیدارهای محلی از چند پروژه در حال انجام سازمان ملل بازدید کند.

آساق ** ۵۸۹**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۶۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.