مذاکره تنها راه حل موضوع هسته‌ای

جام جم آنلاین: مذاکره کننده ارشد سابق غرب با کشورمان تاکید کرد که تنها راه برای پایان دادن به موضوع هسته ای ایران، گفت و گو و مذاکره سازنده است.

به گزارش جام جم آنلاین، خاویر سولانا در مطلبی که در رابطه با از سرگیری مذاکرات هسته ای گروه ۱+۵ با ایران در روزنامه «دی ولت» آلمان منتشر کرد، گفت: تهدید و فشار بر ایران به هیچ عنوان غرب را به هدف خود نخواهد رساند و فقط مذاکرات است که این مسئله حساس و بین المللی را حل و فصل می کند.

وی که در حال حاضر به عنوان پژوهشگر با موسسه علمی و تحقیقاتی «بروکینگز» در واشنگتن همکاری می کند، در مطلب خود اضافه کرد: بهترین راه برای اینکه ایران را با خواسته های خود همراه کنیم، مذاکره و گفت و گوی سازنده است و غرب با خشونت و تهدید به هیچ عنوان نمی تواند به نتیجه برسد.

مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هشدار به کسانی که در فکر تهاجم نظامی به ایران هستند، افزود: بروز یک جنگ جدید در منطقه تبعات وحشتناک و ویرانگری به همراه خواهد داشت و به نظرم هیچکس تبعات سنگین یک جنگ دوباره در خاورمیانه را بطور دقیق محاسبه نکرده است.

مذاکره کننده ارشد سابق غرب با ایران مذاکرات هسته ای در ادامه مطلب خود با اشاره به نشست استانبول و در پیش بودن مذاکره بعدی در بغداد، نوشت:از سرگیری مذاکرات هسته ای بعد از ۱۵ ماه وقفه که می تواند آخرین شانس برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به مناقشه هسته ای باشد، بسیار حساس ،مهم و در عین حال پیچیده است.

وی افزود: مذاکرات از سرگرفته شده، ادامه دار و طولانی خواهد بود و سختی ها و فراز و نشیب های فراوانی دارد که مسئله را پیچیده تر و حساس تر خواهد کرد.

سولانا تصریح کرد: اینکه مذاکرات هسته ای غرب با ایران در سالی برگزار می شود که آمریکا درگیر در انتخابات ریاست جمهوری است، از دیگر نکات مهم در این دور از گفت و گوهای غرب با ایران است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.