مذاکرات آشتون و ظریف؛ محتوایی و مفصل بود

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سخنگوی کاترین آشتون می‌گوید مذاکرات بین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «بسیار محتوایی و مفصل» بوده است.

به گزارش پرس تی وی، مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این اظهارات را روز پنج‌شنبه (۳۰ آبان، ۲۱ نوامبر) پس از دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو بیان کرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت «کار بر روی جزئیات آغاز شده است.»

قرار است دور دوم نشست دوجانبه ظریف و آشتون ساعت ۵ عصر به وقت تهران (۲:۳۰ به وقت ژنو) آغاز شود.

مجید تخت‌روانچی، معاون امور اروپا و امریکای وزارت امور خارجه و از اعضای تیم مذاکراه‌کننده هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ در گفت‌وگوهای ژنو گفت: «مباحث بسیار خوب بودند و ما وارد محتوا و جزئیات شدیم.»

وی افزود: «با این حال، اختلاف‌ها بین دیدگاه‌های دو طرف همچنان به قوت خود باقی است.»

ایران و گروه ۱+۵ شامل کشورهای امریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین به اضافه آلمان دور تازه گفت‌وگوهای خود دربارهٔ برنامه انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده‌اند.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران روز پنج‌شنبه به پرس تی‌وی گفت که دو طرف پذیرفتند که هر گونه توافق باید بر اساس اقدام متقابل انجام شود.

وی گفت: «هنوز زود است که چیزی را تائید کنیم اما بر روی این اصل توافق کردیم که هر اقدامی باید از سوی دو طرف و برابر و نیز متوازن با گامی باشد که طرف مقابل بر می‌دارد.»

در جریان دور پیشین گفت‌وگوهای ژنو، توافق نخستیه بین دو طرف در حال شکل‌گیری بود. با این حال، مذاکرات به سبب موضع لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، به سود رژیم اسرائیل و عدم تعهد جان کری، وزیر خارجه امریکا، بدون نتیجه ماند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.