مذاکرات برای سرمایه گذاری اپل در توییتر بی‌نتیجه ماند

تیر اپل به سنگ خورد

اما خبرهای جدیدتر نشان می‌دهند که مذاکرات توییتر و اپل در مورد خدمات وبلاگ نویسی کوچک به نتیجه نرسیده است.

این اخبار همچنین حاکی است که مذاکرات اپل با توییتر از مدتها پیش آغاز شده بود. به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، ‌این دو شرکت بیش از یک سال است که در این زمینه با یکدیگر در حال گفت‌وگو هستند، ولی این گفت‌وگوها تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

این در حالی است که نیویورک تایمز چند روز پیش نوشت که به گفته منابع آگاه، اپل ماه‌هاست که برای سرمایه‌گذاری استراتژیک در توییتر با مقامات این شرکت در حال مذاکره است. این نشریه معتقد بود که این معامله می‌توانست برای توییتر بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزش داشته باشد و برخی از منابع آگاه درباره ظرفیت و فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی گفتند که با وجودی که شبکه اجتماعی توییتر در مقایسه با رقبای خود همچون گوگل و فیس‌بوک هنوز از توانایی و ظرفیت کافی برخوردار نیست، اما انتظار دارد سقف فروش خدمات تبلیغاتی خود را در سال ۲۰۲۴ دست کم به یک میلیارد دلار افزایش دهد. اخبار اولیه همکاری توییتر و اپل کافی بود تا تحلیلگران نیز دست به کار شده و تحلیل‌های خود را از این همکاری مطرح کنند.

به طور مثال، محققان شرکت EMaker پیش‌بینی کردند که در سال ۲۰۲۴ میزان فروش تبلیغات توییتر که رقم آن تقریبا معادل کل درآمد این شرکت است، از ۱۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار سال ۲۰۱۱ به ۵۴۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ افزایش یابد.

بر اساس اظهارات مقامات توییتر، این شرکت مقررات سخت‌تری برای شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار وضع می‌کند. جف روزنبلام، از مدیران اجرایی در بخش تبلیغات و تقاضا برای آگهی‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و گوگل گفت: در صورت تحقق چنین سرمایه‌گذاری هنگفتی، ارزش توییتر به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. این در حالی است که پایگاه اجتماعی توییتر تلاش می‌کند متقاضیان خدمات تبلیغاتی بخش بیشتری از بودجه خود را صرف هزینه‌های تبلیغاتی این شبکه اینترنتی کنند. این پایگاه اجتماعی که اولین پیشنهاد تبلیغاتی خود را در سال ۲۰۱۰ مطرح کرد، اخیرا خدمات تبلیغاتی تلفن همراه خود را توسعه داده است.

نسترن صائبی / Reuters
40321

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.