مذاکرات جنجالی بزرگان اروپا

بحران یورو، همکاریهای نظامی دوجانبه و موضوع افزایش مالیات ها محور گفتگوهای فرانسوا اولاند در سفر به انگلیس است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، “فرانسوا اولاند” امروز سه شنبه در سفر یک روزه خود به لندن پیش از دیدار با ملکه مذاکرات جنجالی را با “دیوید کامرون” نخست وزیر این کشور خواهد داشت.

اولاند در اولین سفر خود به انگلیس پس از پیروزی در انتخابات با کامرون درباره روابط دوجانبه، بحران یورو، همکاریهای نظامی و موضوع افزایش مالیات ها گفتگو می کند.

این سفر درحالی انجام می شود که موضع کامرون درباره یورو واکنش های متعددی را در فرانسه به همراه داشته است.

نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته شرایط فعلی برای عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را غیر قابل قبول خواند اما در عین حال مخالفت خود را با درخواست اعضای حزب محافظه کار برای برگزاری همه پرسی در این باره اعلام کرد.

نمایندگان پارلمان انگلیس نیز سال گذشته طرح برگزاری همه پرسی در خصوص حضور در اتحادیه اروپا را رد کردند. این طرح با ۴۸۳ رای موافق در برابر ۱۱۱ رای مخالف رد شد.

کامرون که کشورش از اعضای منطقه یورو نیست، اعلام کرده است: انگلیس از مهاجرت ثروتمندان فرانسوی که در پی فرار از طرح فرانسوا اولاند برای افزایش ۷۵ درصدی میزان مالیات ها بر اقشار پر درآمد هستند، استقبال می کند.

در پی این اظهارات اولاند در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: هر کس باید مسئولیت آنچه را که بیان می کند، برعهده بگیرد، همانطور که من برعهده گرفتم.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.