مذاکرات عراقچی و ریابکوف با محوریت اجرای برجام و توسعه روابط ایران و روسیه

گفتگوی تلفنی “عراقچی” و “ریابکوف” درباره توافق ژنو

ممتاز نیوز – سیدعباس عراقچی و سرگئی ریابکوف معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه در آغاز مذاکرات خود در مسکو، بر لزوم اجرای برجام و توسعه همکاری های ایران و روسیه تاکید کردند. مذاکرات عراقچی و ریابکوف در مسکو را پی می گیریم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا، در مذاکرات مسکو و تهران که روز چهارشنبه با حضور مهدی سنایی سفیر ایران برگزار شد، ریابکوف گفت: روسیه اهمیت ویژه ای به روابط با ایران قائل است.
ریابکوف افزود: همکاری های برجامی برای اجرا مانند قبل بین مسکو و تهران ادامه خواهد یافت.
عراقچی نیز در مذاکره با ریابکوف گفت: رایزنی و همکاری های روسیه و ایران از برجام تا اجرا و تاکنون، با هماهنگی و رایزنی ها پیش رفته است.
مذاکره کنندگان ارشد هسته ای ایران و روسیه همچنین بر تداوم همکاری های برجامی تاکید کردند.
سیدعباس عراقچی صبح امروز برای مذاکره با همتای روس خود درخصوص برجام و روابط دوجانبه، وارد مسکو شد.
عباس عراقچی پس از ورود به فرودگاه شرمیتووا در مسکو گفت: در رایزنی پیش رو براساس هماهنگی های منظم مسائل مربوط به برجام بررسی خواهد شد.

مذاکرات عراقچی و ریابکوف در مسکو

عراقچی افزود: همچنین روند یکسال از وضعیت برجام و همچنین مسائل مختلف در حوزه روابط روسیه و ایران مورد مذاکره قرار می گیرد.
پیش بینی می گردد در ادامه رایزنی معاونان وزیران خارجه دو کشور، سرپیچی های آمریکا از اجرای کامل تعهدهای خود و همچنین مانع تراشی های تازه آمریکا در قالب وضع تحریم های غیرقانونی علیه ایران بررسی شود.
ریابکوف روز دوشنبه اعلام کرد: تحریم های تازه آمریکا علیه ایران تاسف آور است و تهران برجام را نقض نکرده است. مذاکرات عراقچی و ریابکوف در مسکو را ادامه می دهیم.
ریابکوف در گفت وگو با خبرنگاران در مسکو تاکید کرد: پرتاب ها و آزمایش های موشکی ایران ناقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به عنوان تائید کننده توافق هسته ای نیست. این موضع را نیز به طرف آمریکایی اعلام کردیم. امیدواریم با مطالعه و تعبیر دقیق مفاد، برجام و قطعنامه برای تعیین سیاست واشنگتن در صدر قرار گیرد.
روسیه، چین، فرانسه و انگلیس چهار عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل همراه اتحادیه اروپا و آلمان تاکنون بارها تاکید کرده اند که برجام به عنوان یک سند بین المللی و جهانی مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل، قطعی و لازم الاجرا است.

باز نشر: خبرها ایران و جهان ممتاز نیوز
تاریخ انتشار یافتن خبر: ۸ February 2017 | 11:29 am

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.