مذاکرات هیئت آفریقایی با کودتاچیان گینه بیسائو شکست خورد

تهران / واحد مرکزی خبر/ سیاسی /۰۲/۰۶
منابع آگاه خبری از شکست مذاکرات هیئت اعزامی غرب آفریقا به گینه بیسائو با شورشیان این کشور خبر دادند.
مذاکرات هیئت اعزامی غرب آفریقا به گینه بیسائو که روز یکشنبه با هدف مذاکره به منظور دستیابی به راه حلی به منظور حل بحران کنونی ناشی از وقوع کودتا ، وارد این کشور شده بود بدون هیچ نتیجه ای متوقف و این هیئت آفریقایی دیروز خاک گینه بیسائو را ترک کرد. کودتای بیسائو در دوازدهم آوریل گذشته رخ داد.
یک منبع مطلع از مذاکرات هیئت آفریقایی در گینه بیسائو تصریح کرد که مذاکرات بین کودتاچیان و گروه آفریقایی اعزامی به این کشور برسر آزادی مسئولان و رهبران سابق این کشور از زندان های ارتش و نیز از سر گیری فعالیت نهادها و سازمان های منحل شده در جریان کودتا ،به بن بست رسید. درجریان کودتای بیسائو ریموندو پرییرا رییس انتقالی و کارلوس جونیور نخست وزیر سابق و اعضای هیئت دولت این کشور در دوازدهم آوریل به دست کودتاچیان بازداشت و زندانی شدند.
این درحالیست که تاکنون هیچ گونه اظهارنظری از سوی کودتاچیان و نیز اعضای هیئت آفریقایی اعزامی به گینه بیسائو درباره نتایج این مذاکرات صورت نگرفته است .
این منبع آگاه که نامش ذکر نشده است افزود که گروه اقتصادی غرب آفریقا در مذاکرات خود نتوانست شورشیان را به آزادی مسئولان و اعضای دولت سابق این کشور و بازگشت حکومت سرنگون شده به قدرت در این کشور راضی بکنند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیسائو ، به گفته این منبع آگاه کودتاچیان خواستار زمان بیشتری به منظور بررسی پیشنهادات و خواسته های مطرح شده از سوی این هیئت در نشست مشورتی فرماندهان نظامی و احزاب سیاسی و نمایندگان جامعه مدنی و مسئولان دینی در این کشور شدند. شایان ذکر است که گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا نیز قرار است روز پنج شنبه نشست فوق العاده ای در شهر ابیجان به منظور بررسی بحران گینه بسیائو منعقد کنند. سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز کودتاچیان بیسائو را به تحمیل مجازات و تحریم این کشور تهدید کردند.
۲۲۵/۱۰۶

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.