مذاکرات ژنو قطعا باید محرمانه باشد؛ اعلام جزئیات پس از دستیابی به نتایج

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نایب رییس مجلس، با تاکید بر ضرورت محرمانه بودن مذاکرات ژنو، تصریح کرد: البته هنگامی‌که نتایج به یک سطح مطلوب دست یافت، می‌تواند جزئیات را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

خانه ملت نوشت: محمدحسن ابوترابی‌فرد دربارهٔ مذاکرات ایران با ۱+۵ در ژنو گفت: مذاکرات ژنو قطعا باید محرمانه و در چارچوب تعریف‌شده نظام جمهوری اسلامی و در راستای تامین منافع ملی کشور باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: چارچوب نظام جمهوری اسلامی، کاملا روشن و شفاف و از موضوع اقتداری است که ملت بزرگ ایران در طول ۳۳ سال قبل خلق کردند و در حماسه سیاسی ۲۴خرداد استحکام بخشیدند.

نایب رییس نخست مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مذاکرات باید به صورت منطقی و در چارچوب حقوق مشروع ملت ایران پیش رود و البته هنگامی‌که نتایج به یک سطح مطلوب دست یافت، می‌تواند جزئیات را در موقعیت مناسب در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

پس از برگزاری نخستین دور مذاکرات ایران با ۱+۵ در دولت یازدهم و تاکید مذاکره‌کنندگان بر محرمانه بودن محتوای آن، بعضی رسانه‌ها و سیاسیون نسبت به این رویکرد انتقادهای شدیدی وارد کردند و آن را سببی بر مصادره کردن منافع ملی دانستند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.