مذاکرات ژنو یک پیروزی درخشان در عرصه دیپلماتیک / بحران سوریه براساس فرمول‌های ایران مهار می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه حضور فعال ایران در عرصه بین‌المللی می‌تواند بسیاری از بحران‌های منطقه را حل کند، گفت:در این راستا فصل تازهی در روند سیاست‌های ایران که همان تنش‌زدایی است، ایجاد خواهد شد.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توافقنامه‌ای که در ژنو به امضا رسید گفت:این توافق دربرگیرنده بخشی از حقوق هسته‌ای ملت ایران‌ و نشانگر  اعتراف ۵ کشور دارای حق وتو ، به حق ایران بود.

وی باتاکید بر اینکه چرخه غنی‌سازی یک پیروزی درخشان در عرصه دیپلماتیک است، اظهار داشت: این موفقیت را می‌توان به فتح‌الفتوح ایران در ژنو تعبیر کرد ،چرا که تیم دیپلماتیک ایران توانست با بهره‌گیری از قدرت اقناع بر حق ایران پافشاری کند.

 هانی‌زاده با تاکید بر اینکه امضای این توافقنامه گامی برای حل سایر مشکلات موجود میان ایران و کشورهای غربی است، افزود: مذاکره وزیر خارجه ایران و گروه ۱+۵  فصل تازهی از روابط ایران با کشورهای بزرگ را باز کرد .
 
این کارشناس با تاکید بر اینکه حضور فعال ایران در عرصه بین‌المللی می‌تواند بسیاری از بحران‌های منطقه را حل کند، گفت: در این راستا بحران سوریه را می‌توان  براساس فرمول‌های ایران مهار کرد، با این رویه فصل تازهی در روند سیاست‌های ایران که همان تنش‌زدایی است ایجاد و یک ساز و کار تازه برای تعامل  با کشورهای غربی‌فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: این توافقنامه می‌تواند حرکت رو به جلویی برای ایران باشد که در آینده با همکاری کشورهای غربی بحران‌های موجود را حل کرده  و یک سیاست معتدل را در برابر کشورهای منطقه و غرب داشته باشد.

 هانی‌زاده با اشاره به اینکه این توافق می‌تواند یک دستاورد سیاسی مهم  برای ایران باشد، گفت: انتظار از نتیجه این توافقات بود که آیا این توافقنامه می‌تواند در وضعیت معیشتی مردم تاثیر مثبتی داشته و وضعیت اقتصادی آنان را بهبود بخشد یا نه.

 
این کارشناس در پایان با اشاره به اینکه تحریم‌های وضع شده علیه ملت ایران نتوانسته در اراده ملت ایران برای برخورداری از فناوری هسته‌ای تاثیر بگذارد، گفت: در آینده و بعد از ۶ ماه اگر آمریکا و غرب تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کنند، مطمئنا ملت ایران در مقابل تهدیدات و تحریم‌ها مقابله خواهد کرد و  موافقتنامه ژنو را کان‌لم‌یکن تلقی خواهد کرد،اگر این توافقنامه از حالت اجرایی خود خارج شود،  ایران به زمان قبل از امضای توافقنامه برمی‌گردد.
 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.