مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در ژنو آغاز شد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سومین دور از مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در ژنو سوئیس آغاز شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ دوشنبه ۹دی ماه در ژنو از دقایقی پیش سر گرفته شد .
 
بر اساس این گزارش حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست هیئت ایرانی را در این دور از مذاکرات برعهده دارد.
 
این سومین بار است که کارشناسان ایران و ۱+۵ پس از امضای توافقنامه ژنو با عنوان طرح اقدام مشترک پشت میز مذاکرات می‌نشینند. کارشناسان در این مذاکرات در خصوص سازوکارهای اجرایی توافق ژنو بحث و تبادل نظر می‌کنند. قرار است یک روز مشخص به عنوان آغاز اجرای مذاکرات از سوی دوطرف تعیین شود.
 
مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵  هفته گذشته ۲۸ آذر ماه  نیز در شهر ژنو برگزار و روز اول دی ماه برای تعطیلات کریسمس متوقف شد. این مذاکرات ۱۸ آذر ماه نیز در وین برگزار شد و پس از ۴ روز مذاکره به دلیل تحریم‌های آمریکا از سوی ایران متوقف شد. در پی دیدار کاترین اشتون و عباس عراقچی در بروکسل این مذاکرات با توافق طرفین و تأکید اشتون بر اینکه طرف مقابل و به ویژه آمریکا به تعهدات خود پایبند خواهد بود ادامه پیدا کرد.
 
پس از پایان دومین دور مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در ژنو کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز یکشنبه گفتگویی تلفنی داشتند.
 
آنها در این گفتگو بر ادامه مذاکرات پس از تعطیلات کریسمس توافق کردند.
 
ظریف در این باره عنوان کرد: تمامی مراحل مذاکرات دشوار و پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب خواهد بود و ضرورت صبر، حوصله و دقت و هوشیاری در همه مراحل ضروری است.
 
وی افزود: همکاران ما مذاکرات را با حسن نیت کامل و با هدف رسیدن به تفاهم ادامه می‌دهند و در تمامی مراحل با دقت از عزت، حقوق و منافع مردم بزرگ ایران حراست و پاسداری خواهند کرد.
 
عراقچی معاون وزیر خارجه روز یکشنبه اعلام کرده بود که مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ یک روزه است.
 
استفان کلمنت دستیار کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست هیات کارشناسی گروه ۱+۵ را بر عهده دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.