مذاکره ایران و آژانس در سطح کارشناسی است /بازدید از مراکز هسته‌ای در دستور کار قرار دارد

شنبه ۲۰م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جزییات مذاکره ایران و آژانس گفت: این نشست در سطح کارشناسی بوده و در خصوص مسائل فنی برگزار خواهد شد

محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق با اشاره به جزئیات مذاکره آژانس انرژی اتمی و ایران به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق دستگاه دیپلماسی کشور مذاکره ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۴ آذرماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نشست در حد کارشناسی بوده و برای بررسی فنی مسائل هسته‌ای برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح نمود: بازدید از مراکز هسته‌ای کشورمان از دیگر برنامه‌های هیئت اعزامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران خواهد بود.

جوکار با بیان اینکه ماهیت این گونه نشست‌ها مثبت است خاطر نشان نمود: البته باید طرف مذاکره نماینده ایرانی همواره در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی عمل نموده و حق رسمی جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد.

نماینده یزد در خانه ملت تاکید نمود: طرف مذاکره نماینده ایران نباید صرفا جهت تامین نظر بعضی کشورهای غربی و مستکبر پا به عرصه مذاکره بگذارد.

وی افزود: مذاکره ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران در روند مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

گفتنی است؛ پیشتر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی بیانیه‌ای اعلام نموده بود مذاکرات ایران و آژانس ۲۳ آذر در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.