مذاکره با آمریکا اتلاف وقت است

رهبر گروه طالبان ضمن مخالفت با هرگونه مذاکره با آمریکا این اقدام را اتلاف وقت خواند.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الوطن -چاپ عربستان- ملا عمر، رهبر گروه طالبان با صدور بیانیه‌ای ضمن مخالفت با هرگونه مذاکره طالبان با مسئولان آمریکایی اعلام کرد: آمریکایی‌ها به تعهدات و وعده‌های پیشین خود به طالبان عمل نکردند و لذا مذاکره با آنها چیزی جز اتلاف وقت نیست.
وی در بیانیه خود به نقل از رهبران برجسته طالبان گفت: آمریکایی‌ها باید به تعهدات سابق خود به عنوان تضمینی برای موافقت طالبان با مذاکرات و خواسته‌های آینده این کشور عمل کنند.
ملا عمر عنوان داشت: جنبش طالبان هنوز بر موضع قبلی خود مبنی بر عدم مذاکره با حامد کرزای، (رئیس جمهوری افغانستان) پایبند است چرا که به عقیده رهبران این جنبش وی صلاحیت تصمیم‌گیری در این خصوص را ندارد.
در این بیانیه همچنین اعلام شده است که اخبار منتشر شده مبنی بر ازسرگیری مذاکرات طالبان با مسئولان آمریکایی در قطر شایعه‌ای بیش نیست و این مذاکرات از ماه گذشته متوقف شده است.
در بیانیه مذکور همچنین اعلام شده است که شرط طالبان برای ازسرگیری‌ مذاکرات با آمریکا آزادی پنج تن از رهبران برجسته این جنبش در گوآنتانامو است.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.