مذاکره برای افزایش قیمت شیر خام و نهاده‌های دامی

۳۰اردیبهشت،

MilkGlass.png

درصورت تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت شیر خام، قیمت نهاده‌های دامی نیز افزایش می‌یابد.

رضا سالمی، مدیر کل تامین دام و فرآورده‌های محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ‌ی افزایش قیمت نهاده‌های دامی تصریح کرد:‌ با توجه به تعهدات فروش نهاده‌های دامی در سال قبل، نهاده‌ها با همان قیمت‌های قبلی به فروش می‌رسد و قرار است براساس مصوبه‌ی ستاد تنظیم بازار قیمت‌های تازه نهاده‌های دامی اعلام شود.

وی با بیان این‌که اگر قیمت شیر خام افزایش یابد باید قیمت نهاده‌های دامی نیز افزایش یابد، بیان کرد: ستاد تنظیم بازار قیمت‌های تازه را اعلام می‌کند و شرکت پشتیبانی امور دام قیمت‌های تازه را اجرایی می‌کند ما هیچ اختیاری در حوزه قیمت‌گذاری نداریم.

به گفته سالمی اگر سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان قیمت شیر خام را افزایش دهد نهاده‌ها نیز با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد، تصریح کرد: هر قیمتی که سازمان حمایت برای این کالاها اعلام کند ما همان را اجرایی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت شیر خام و نهاده‌های دامی مورد مذاکره قرار گرفته است.

در همین حال رییس اتحادیه دامداران نیز گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های تولید، قیمت پیشنهادی دامداران برای فروش هر کیلوگرم شیرخام ۱۱۵۰ تا ۱۱۷۰ تومان است که فردا – سه‌شنبه – در جلسه ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود.

سیروس روستا اظهار کرد: براساس جلساتی که با نمایندگان صنایع لبنی و دامداران داشته‌ایم مقرر شد قیمت پیشنهادی برای فروش هر کیلوگرم شیرخام پایه ( ۳٫۲ درصد چربی و بار میکروبی ۱۰۰ هزار) تعیین و فردا در جلسه ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

وی اظهار امیدواری کرد که قیمت نهایی شیرخام در جلسه ستاد تنظیم بازار که قرار است فردا برگزار شود، بررسی و اعلام شود.

براساس تفاهم‌نامه منعقد شده سال قبل شرکت پشتیبانی امور دام با اتحادیه مرکزی دامداران که تا پایان پانزدهم فروردین ماه امسال اعتبار داشت، باید هر کیلوگرم شیرخام پایه ( ۳٫۲ درصد چربی و بار میکروبی ۱۰۰ هزار) کیلویی ۹۳۰ تومان از دامداران خریده می‌شد و به ازای هر کیلوگرم شیرخام نیز نهاده‌های دامی ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار می‌گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.