مذاکره در خصوص جزایر ایرانی خلیج فارس، مفهومی ندارد

شنبه ۹ اردیبهشت – ۰۴:۰۵:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

امام جمعه ایلام؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام تصریح کرد: اساسا مذاکره در خصوص جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک، هیچ معنا و مفهومی ندارد، چرا که این جزایر خلیج فارس همیشه متعلق به ایران بوده و خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی  ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی خیلج فارس و اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: مالکیت ایران بر این جزایر سه گانه به هیچ وجه قابل مناقشه و تردید نیست.
وی با اشاره به گستاخی مجدد مسئولان اماراتی در طرح ادعای خویش نسبت به این جزایر خاطرنشان کرد: جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، طبق اسناد و مدارک معتبر تاریخی موجود در سازمان‌های بین‌المللی ، جزو لاینفک ایران اسلامی به شمار می رود و مذاکره و گفتگو درباره آن ها اساسا معنا و مفهومی ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی همچنین بیان داشت: حکومت امارات که همچون دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس ، هویت و ساختار جغرافیایی آنان حتی به اندازه عمر حاکمان مزدورشان نیست با تحریک اربابان غربی خود به ویژه آمریکا هر از گاهی موضع گیری خصمانه‌ و به دور از عرف دیپلماسی علیه حاکمیت تاریخی ایران اسلامی بر جزایر مذکور اتخاذ می‌کنند.
وی اضافه کرد: این اقدامات زشت و گستاخانه نشان دهنده هراس و وحشت آن ها از اقتدار روز افزون ایران اسلامی و محبوبیت کشور و رهبر ما در بین امت های اسلامی و آزادی خواه جهان است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۶۰۵۱۸۳۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.