مذاکره سنگاپور برای معافیت از تحریم نفتی آمریکا برای ایران

چهارشنبه ۲۴ خرداد – ۰۹:۴۰:۱۷ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- دولت سنگاپوراعلام کرد برای معاف شدن از تحریم های تازه کشورهای خریدار نفت ایران، با دولت آمریکا مذاکره می کند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، دولت این کشور اعلام کرد مشغول انجام مذاکراتی با آمریکاست تا بتواند در فهرست کشورهای معاف از مجازات های واشینگتن برای معامله گران نفت ایران قرار گیرد.
وزارت خارجه سنگاپور در بیانیه ای اعلام کرد: ما می خواهیم تضمین کنیم که درباره واردات نفت از ایران، مذاکرات سازنده ای با آمریکا داشته باشیم و از تحریم های این کشور معاف شویم.
وزارت خارجه آمریکا هفت کشور دیگر را به فهرست کشورهای معاف از تحریم های صنعت نفت ایران افزود اما چین و سنگاپور، دو شریک بزرگ نفتی ایران در این فهرست حضور ندارند.
کارشناسان پیش بینی می کنند با توجه به اهمیت روابط تجاری آمریکا با کشورهای یاد شده و پافشاری آنها بر ادامه معاملات نفتی با ایران، به احتمال زیاد فهرست کشورهای معاف از تحریم شامل این کشورها نیز می شود.
از سوی دیگر، مسئولان آمریکایی اعلام کرده اند نمی توان مجازات های مالی تعیین شده در قانون تحریم صنعت نفت ایران را به سرعت برای چین و سنگاپور اعمال کرد.
سنگاپور از مهمترین محورهای تجاری قاره آسیا به شمار می آید که در سال ۲۰۱۰ میلادی، روزانه یک میلیون و ۱۸۵ هزار بشکه نفت مصرف می کرده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۳۰۹۴۰۱۷۷۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.