مراحل بافت فرش برای گردشگران جذابیت بیشتری دارد

۰۳م اسفند ،

گردشگران خارجی بهتر از گردشگران خارجی بهتر از گردشگران ایرانی زیبائیهای فرش دستباف را درک می‌کنند.

“رضی‌میری” کارشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی  باشگاه خبرنگاران گفت: آنچه از نظر فرهنگی فرش را برای گردشگران جذاب می‌کند، دیدن مراحل بافت و تکمیل فرش است.

وی افزود: در بعضی کشورها گردشگران را به سمت کارگاههای بافت فرش هدایت می‌کنند تا از نزدیک شاهد شکل‌گیری و بافت فرش باشند چرا که برای گردشگران جذاب بوده و انگیزه را در آنان را برای بازدید از این اماکن بیشتر می‌کند.

“میری” فضای ارائه فرش را بسیار مهم و تاثیرگذار توصیف کرد و اظهار داشت: گردشگران خارجی بهتر از گردشگران ایرانی زیبایهای فرش را درک می‌کنند بطوریکه وقتی از مواد اولیه، رنگرزی و کیفیت بافت آن مطمئن باشند رغبت بیشتری به تهیه و خرید آن دارند.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش تصریح کرد: برخلاف نظر بعضی‌ها که معتقدند، تمایل به فرشهای بزرگ پارچه بیشتر شده و فرشهای کوچک پارچه طرفدار ندارد، من معتقدم با توجه به گسترش روز‌افزون آپارتمان‌نشینی در جوامع امروزی، سهم بازار از فرش‌های کوچک پارچه بیشتر است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی فرش‌های بزرگ پارچه چندان طالب ندارد و فقط فرشهای کوچک پارچه طرفدار بیشتری دارد چون توانایی خرید آنرا همه اقشار جامعه دارند.

“میری” افزود: فرشهای او رسایز و بزرگ پارچه تنها در مناطق حاشیه خلیج فارس و کشورهای عربی رواج دارد که سفارش آنها نیز به ندرت انجام می‌گیرد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.