مراحل ساخت «لیلی با من است» در شبکه مستند

جام جم آنلاین: مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی «لیلی با من است» ساخته کمال تبریزی، شنبه ـ ۱۴ مرداد ماه ـ ساعت ۱۶ در برنامه «یک فیلم، یک تجربه» نمایش داده می‌شود.

مستند «یک فیلم، یک تجربه» ساخته ناهید دل‌آگاه سلسله برنامه‌ای است که در آن به بررسی یک فیلم همگام با فیلمساز آن پرداخته می‌شود و این بار با مستند «میدان مین» ساخته سعید پوراسماعیلی مراحل ساخت این فیلم سینمایی را بازنگری می‌کند. هدف اصلی در «میدان مین» اثبات این نکته است که ساخت یک فیلم کمدی بدون وجود افرادی طناز و شوخ‌‌طبع ناممکن است.

«لیلی با من است» از آثار سینمایی موفق کمال تبریزی در مقام تدوین‌گر، نویسنده و کارگردان است. وی این فیلم را در سال ۱۳۷۴ ساخت که برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شد.

در داستان این فیلم سینمایی آمده است: صادق مشکینی فیلمبردار تلویزیون که بسیار زیاد از جبهه و جنگ می‌ترسد برای این‌که بتواند از صندوق تلویزیون وام بگیرد تا خانه نیمه ساخته اش را تکمیل کند باید برا ی فیلمبرداری فیلمی مستند از اسرای عراقی به منطقه جنگی برود. صادق شبانه وصیتی تنظیم می‌کند و فردا صبح به همراه آقای کمالی عازم منطقه می‌شود و برای این‌که پایش به خط مقدم نرسد حوادث عجیب و غریبی را رقم می‌زند.

در این فیلم پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی، مهدی فقیه و رحمان باقریان ایفای نقش کرده‌اند.

مجموعه «یک فیلم، یک تجربه» با هدف بررسی ساخت مهم‌ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز ساعت ۱۱ روز بعد پخش خواهد شد. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.