مراحل پایانی ساخت مرحله اول “بندر “نخل ناخدا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بندرگاه نخل ناخدا اولین بندر تخصصی تفریحی مسافری است که به شکل نخل ساخته می شود و اصول زیست محیطی نیز رعایت شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، این بندرگاه چند منظوره با هدف سهولت در رفت و آمد شناورها به جزیره هرمز و بندرعباس در مراحل پایانی ساخت است که در کاهش ترافیک دریایی بندر شهید حقانی نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت. 

ساکنان جزیره هرمز می‌توانند به راحتی از این بندر استفاده کنند. 

سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای مرحله دوم این پروژه ، طرح گردشگری خواهد داشت و ساختمان مجتمع‌های تفریحی گردشگری، تجاری و انواع تفریحات آبی به همراه اسکله‌های شناور ویژه پهلوگیری شناورهای مسافری نیز در این بندرگاه پیش‌بینی شده است. 

ساخت این بندرگاه چند منظوره ‌از محل اعتبارات داخلی و با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال ‌از اردیبهشت ۹۰ در شرقی ترین منطقه ساحلی شهر بندرعباس آغاز شد که با تعدیل هزینه ها به ۳۰۰ میلیارد ریال افرایش یافت و در حال حاضر بیش از چهار هزار متر از کل ۴٫۴ کیلومتر مسیر دسترسی و موج‌شکن آن ساخته شده است.  

بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا از طرح های منحصربفرد بندری کشور است که با هدف کاهش ترافیک دریایی، دسترسی آسان به جزیره هرمز، ایمن سازی سفرهای دریایی و رونق گردشگری ساحلی و دریایی در منطقه شرق بندرعباس ساخته می شود. 

با بهره برداری از این طرح فاصله ۱۹ کیلومتری بندرعباس به جزیره هرمز به ۱۳ کیلومتر کاهش می یابد و با رونق تجارت و گردشگری ، توسعه چشمگیر جزیره زیبا و تاریخی هرمز را در پی خواهد داشت؛ جزیره ای که به دلیل ویژگی گنبد نمکی بودن آن و برخورداری از بیش از ۷۰ طیف رنگی خاک، به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس مشهور شده است.

هر سال به ویژه در فصل زمستان و تعطیلات نوروزی، هزاران نفر از علاقه مندان به گردشگری دریایی و طبیعت بکر خلیج فارس را به سوی خود جذب می کند.  
 
در مرحله اول این طرح یک جاده دسترسی و موج شکن به طول ۴۴۰۰ متر در داخل دریا و حوضچه ای برای نصب اسکله های شناور برای شناورهای مسافری و قایق های تفریحی در کنار امکانات روشنایی، آسفالت و سرویس های بهداشتی ساخته می شود.  

با اتمام فاز اول این پروژه و احداث زیر ساخت های اولیه بندری و دریایی بلافاصله عملیات اجرایی فاز دوم که شامل احداث پایانه مسافری، هتل، رستوران و کافی شاپ، مرکز تفریحات دریایی و ورزش های آبی خواهد بود با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.