مرادیان خبر داد: تامین صد‌درصد وام شهریه از طریق صندوق رفاه در سال جاری

کلیه دانشجویان از مهرماه جاری تحت پوشش بیمه تکمیلی

خبرگزاری آریا- رئیس صندوق رفاه دانشجویی کفت:از سال جاری صد‌درصد وام شهریه از طریق صندوق رفاه تامین می‌شود.
به گزارش خبرنگار علمی آموزشی آریا،کیوان مرادیان رییس صندوق رفاه دانشجویان در گردهمایی معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به بیمه تکمیلی دانشجویان، افزود: طی سالهای گذشته حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به منابع صندوق اضافه شده است که نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان آن در بین دانشجویان توزیع شده است.

کلیه دانشجویان از مهرماه جاری تحت پوشش بیمه تکمیلی

رییس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه کلیه دانشجویان از مهرماه جاری تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند، گفت: ۲۵ درصد هزینه بیمه توسط دانشگاه‌ها، ۲۵ درصد توسط دانشجو و ۵۰ درصد مابقی توسط صندوق رفاه پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: اگر منابع این طرح در کمیسیون تلفیق صندوق رفاه تخصیص یابد، به زودی بخشنامه آن به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود تا دانشگاه‌ها این مسئله را در دستورالعمل هیات امنای خود قرار دهند.

برون سپاری برخی دانشگاهها با خلل مواجه شد

وی با بیان اینکه در سیاست‌های وزارت علوم به هیچ عنوان بی توجهی و یا حذف خدمات رفاهی مطرح نیست، گفت: وزارت علوم به دنبال مدیریت مباحث در حد سیاست گذاری است.

وی با بیان اینکه اولویت در امور دانشجویی می‌تواند ما را با چالش مواجه کند،‌ افزود: بنابراین اولویت قرار دادن بین امور جزو برنامه‌ ما نیست.

مرادیان از معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کل کشور خواست تا ایده‌ها، برنامه‌ها و نیازهایی که با آنها در طول سال مواجه هستند به شکل هدفمند ارائه دهند تا صندوق رفاه با آنان همکاری داشته باشد.
رییس صندوق رفاه وزارت علوم با اشاره به عملکرد خوب برخی از دانشگاه‌ها در بحث برون سپاری، اظهار کرد: متاسفانه امکانات برخی از دانشگاه‌ها  اجازه انجام برون سپاری در امور دانشجویی را نمی داد و همین امر باعث ایجاد خلل در کار دانشگاه می شد. 
وی تصریح کرد: دانشگاهی که نتواند با سایر دانشگاه‌ها هماهنگ عمل کند، بیش از همه دچار مشکل می‌شود و از طرف دیگر دانشگاه‌های دیگر را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

لزوم برگشت پذیری هزینه‌های حوزه رفاهی دانشگاهها

وی با بیان اینکه هزینه‌های حوزه رفاهی دانشگاهها باید برگشت‌پذیر باشد، تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم از منابع دیگر دانشگاه در این چرخه هزینه شود.
رییس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه ارائه خدمات رایگان به دانشجویان خیلی ضروری نیست، افزود: کسانی که نیاز به این خدمات ندارند و ضرورتی وجود ندارد، نباید از خدمات رایگان و یا کم بهره استفاده کنند.
وی با اشاره به وام شهریه دانشگاهها گفت:‌ سال قبل مجوز گرفتیم تا ۵۰ درصد از اعتبارات وام شهریه سالهای گذشته به عنوان منابع صندوق عودت شو. همچنین قول داده بودیم که برای سال ۹۱ حدود ۵۰ درصد مابقی را نیز تامین و عدوت دهیم که در همین راستا در کمسیون تلفیق صندوق مقرر شد که از سال ۸۵ هرآنچه به عنوان وام شهریه توزیع شده صد در صد به عنوان اعتبار صندوق محسوب شود.
رییس صندوق رفاه دانشجویان در خاتمه از دانشجویانی که از صندوق رفاه وام دریافت کرده‌اند خواست که مبلغ وام شهریه خود را به صورت یکجا پرداخت کنند و در ادامه افزود: همچنین کسانی که متقاضی پرداخت وام به صورت قسطی در ۶۰ ماه هستند، خواهشمندیم که اقساط خود را به موقع پرداخت کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.