مرادی تاکید کرد:تضعیف کارکرد اورژانس اجتماعی با پنهان ماندن خشونت‌های خانوادگی

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۶:۳۹:۲۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با مد نظر قرار دادن آگاه نبودن افراد جامعه با کارکرد اورژانس اجتماعی، گفت: متاسفانه به دلیل آشنا نبودن با اورژانس اجتماعی، زنان و کودکانی که مورد خشونت‌های خانوادگی قرار می گیرند؛ تمایل کمتری برای ارتباط با این مرکز دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سالار مرادی اظهار داشت: مددکاران اورژانس اجتماعی زمانی می توانند وارد عمل شوند که افرادی که دچار مشکل شده اند یا همسایه ها و آشنایان آنها با این مرکز تماس برقرار و اطلاع رسانی کنند؛ اما متاسفانه بسیاری از خشونت های خانوادگی پنهان می ماند. از همین رو اورژانس اجتماعی نمی تواند وظایف و کارکرد خود را در مورد افراد آسیب‌دیده یا در معرض آسیب  به خوبی انجام دهد.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید معرفی و اطلاع رسانی دقیقی از اورژانس اجتماعی و کارکردهای آن انجام شود، افزود: متاسفانه برخی از مردم اصلا از وجود مرکزی به نام اورژانس اجتماعی مطلع نیستند و برخی نیز حضور مددکاران اجتماعی که حکم غریبه برای آنها دارد را نمی‌توانند در محیط خانه شان بپذیرند.
وی با بیان اینکه برای کارکرد بهتر اورژانس اجتماعی باید حقوق شهروندی به خانواده ها آموزش داده شود، اعلام کرد: اورژانس اجتماعی درجهت تامین امنیت خانواده ها، زنان و کودکانی که در معرض خشونت هستند به وجود آمده است و باید مردم با وظایف این نهاد و تاثیرات مثبت آن آشنا شوند.
مرادی با بیان اینکه مددکاران اورژانس اجتماعی باید از تجربه و علم لازم برخوردار باشند، تصریح کرد: البته در حال حاضر تعداد مددکاران اورژانس اجتماعی کم است. باید تعداد این مددکاران افزایش یابد تا هر جا که نیاز به حضور آنان باشد در اسرع وقت حضور پیدا کنند.
این نماینده مجلس نهم در مورد مشکلات مددکاران اجتماعی افزود: تاکنون در چند مورد مددکاران اجتماعی مورد خشونت و ضرب و شتم قرار گرفتند؛ باید از مددکاران اجتماعی کشور، حمایت حقوقی و قضایی صورت بگیرد و حتی وزارت دادگستری حمایت همه جانبه از مددکاران داشته باشد تا هیچ کس به خود اجازه تعرض به این افراد را ندهد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اقتصادی و فرهنگی در بروز پدیده هایی مانند کودک آزاری و همسرآزاری موثر است؛ گفت: بررسی ها نشان می دهد که در مناطق حاشیه ای و فقیر، میزان خشونت های خانوادگی بیشتر از مناطقی است که از نظر بافت فرهنگی و اقتصادی غنی تر هستند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۸۳۹۲۹۷۸۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.