مراسم اختتامیه جشنواره منجی برگزار شد

سه شنبه ۲۰ تیر – ۱۰:۳۹:۱۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مراسم اختتامیه این جشنواره شب گذشته با حضور و سخنرانی سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و سیداحسان قاضی‌زاده دبیر جشنواره و تجلیل از برگزیدگان،  در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، در ابتدای این مراسم مصطفی محدثی‌خراسانی از شاعران آیینی به خواندن اشعاری در وصف امام زمان(عج) پرداخت. در بخش دیگری از این مراسم نیز سالار عقیلی به اجرای زنده موسیقی پرداخت.
قاضی‌زاده هاشمی رئیس شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی در سخنانی کوتاه ضمن ارائه گزارش عملکرد این جشنواره در سه دوره پیشین گفت: این جشنواره با موضوع مهدویت و دوران انتظار و مباحث آخرین منجی بشریت است.
وی افزود: در سه دوره گذشته، دبیرخانه جشنواره و مؤسسه فرهنگی کوثر آل طاها در قالب‌های مختلف از جمله تولید نماهنگ، فیلم کوتاه، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی و مسابقات وبلاگ‌نویسی اقدام به برگزاری جشنواره کردند و در دوره چهارم نیز رویکرد جشنواره خلق آثار در قالب شعر، داستان و قطعات کوتاه ادبی بود.
قاضی‌زاده اظهار داشت: از حدود ۴ ماه گذشته، فراخوان این همایش در رسانه‌های مختلف اعلام شد و دو هزار و ۴۸۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت به ۳ نفر از عزیزان در هر کدام از این ۳ حوزه که اغلب از استان‌ها و شهرستان‌ها هستند جوایزی ارزنده‌ای تقدیم خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران با اشاره به فعالیت‌های چهارمین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی افزود:‌ در حوزه ادبیات و شعر سه کنگره بزرگ شعر و ام‌‌النبی، شعر و پایداری و شعر جانباز و شهید را را داشته‌ایم همچنین از کنگره بزرگ شعر بزرگ مهدوی که در آستان مقدس مسجد جمکران اجرا شد حمایت کردیم.
تأکید وزیر ارشاد مبنی بر راه‌اندازی شبکه اجتماعی مهدی‌یاوران
حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بخشی از این مراسم گفت: حدود ۳۵۰ آیه از آیات قرآن کریم به حضرت مهدی(عج) اشاره دارد و روایات بسیاری نیز در این خصوص سخن گفته‌اند، بنابراین هنرمندان ما می‌توانند در مباحث مهدوی وارد شده و این موضوع را به خوبی در سطح جهان ارائه دهند چرا که دیگران می‌خواهند بر ما سبقت گرفته و آن گونه که می‌خواهند آینده جهان را رقم زنند.
وی با اشاره به سه رشته جشنواره آخرین منجی مبنی بر داستان کوتاه، شعر و قطعات ادبی گفت: جامعه ما به این موارد نیاز دارد به ویژه اینکه مردم ما به شعر و ادب علاقه خاصی داشته و به خاطر لطافتی که در شعر وجود دارد، ائمه اطهار(ع) نیز در مدح حق و حقیقت با زبان شعر سخن می‌گفتند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشنهاد محمد صادق افراسیابی معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال مبنی بر راه‌اندازی شبکه مجازی ویژه علاقه‌مندان به ساحت مقدس امام زمان(عج) گفت: ان‌شاءالله شبکه اجتماعی مهدی‌یاوران راه‌اندازی می‌شود.
روایت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد از دستورالعمل آیت‌الله بهجت
ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از آیین پایانی چهارمین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی،‌ از آیت‌الله بهجت به عنوان یکی از منتظران واقعی ظهور امام زمان(عج) نام برد و گفت: این عالم وارسته بر این باور بود به آنچه که علم و معرفت دارید عمل کنید که این سخن را می‌توان در سراسر جهان مورد نقد قرار داد و ما مفتخریم که آیت‌الله بهجت دستورالعملی را ارائه داده است که در تمام مجامع علمی بین‌المللی ـ اعم از موحد و غیرموحد ـ قابل طرح است.
وی تأکید کرد: به فرموده قرآن کریم، آینده جهان در اختیار کسانی است که در قله عمل و عقلانیت قرار دارند. کسانی قدرت را بر دست خواهند گرفت که از تفکر برتر و رفتار مبتنی بر دانش بهره‌مند باشند و وجود مقدس امام زمان(عج) مصداق کامل این تعریف الهی است.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۰۳۹۱۹۴۲۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.