مراسم اختتامیه طرح نوباوگان کاراته کاهای استان اصفهان برگزار شد

به گزارش ایرنا، نوباوگان کاراته کای استان با طی مسیر پل بزرگمهر تا پل خواجو و استقرار در جایگاه پیش بینی شده در حاشیه این پل، با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران و به اهتزاز در آوردن آن مراسم خود را آغاز کردند.

در این مراسم یکصد کاراته کا با اجرای کاتا، کومیته و فنون رزمی، آموخته های خود را به نمایش گذاشتند.

یکی از ویژگی های این مراسم عمومی بودن آن در فضای پارک حاشیه زاینده رود بود که با استقبال شهروندان اصفهانی روبه رو شد.

این مراسم با حضور مسوولان هیات کاراته استان اصفهان ، پیشکسوتان این رشته، ورزشکاران و خانواده های آنها انجام شد.

رییس هیات کاراته اصفهان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت:این هیات به نوجوانان این رشته نگاه ویژه ای دارد زیرا با گرایش این افراد به ورزش و حضور در رقابت های سالم ورزشی از بسیاری از گرایش های ناسالم اجتماعی دور خواهند شد.

ˈ علی دعوائیها ˈ افزود: از ابتدای سال جاری طرحی با عنوان نوباوگان کاراته برای نخستین بار در استان اصفهان پایه گذاری و اجرا شد.

به گفته وی، آموزش های ویژه این کاراته کاهای نوباوه، در ماه رمضان امسال جشنواره ورزشی مولای عرشیان با حضور دختران و پسران به مدت شش روز برگزار شد.

وی افزود: این نوباوگان با شرکت در کلاس های آموزشی مختلف تابستانی، در پایان شهریور موفق به ارتقای درجه و اخذ احکام ورزشی خود شدند.

وی با بیان اینکه خانواده های این افراد رضایت کامل خود را از اجرای این طرح عنوان کرده اند افزود: با اجرای موفق این طرح وظیفه این هیات در قبال نوجوانان و جوانان کاراته کای استان چندین برابر خواهد شد.

دعوائیها همچنین به المپیاد ورزشی ایرانیان که ماه های آینده در استان تبریز برگزار می شود اشاره و تصریح کرد: تعدادی از این نوجوانان به منظور شرکت در این رقابت ها در اردو به سر برده و تمرینات خود را با جدیت دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید و شروع مدارس این نوجوانان برای مدتی از اردوی آمادگی خارج و سپس با قوای بیشتر تمرینات خود را از سر می گیرند.

رییس هیات کاراته استان اصفهان همچنین از مسابقات انتخابی تیم ملی در آذر ماه امسال خبر داد و گفت: نوجوانان کاراته کای استان، خود را برای شرکت در این رقابت ها آماده می کنند.

وی اظهارداشت:این مراسم همچنین به مناسبت نامگذاری روزی از سال به نام روز جهانی کاراته از سوی فدراسیون جهانی کاراته و با شعار ˈ بیاییم کاراته را به جهانیان بشناسانیم ˈ در محیطی عمومی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، هفتم اکتبر برابر با ۱۶ مهرماه از سوی فدراسیون جهانی کاراته و در راستای المپیکی شدن رشته ورزشی کاراته به عنوان روز جهانی کاراته مشخص شده است.

قرار است در المپیک سال ۲۰۲۰ میلادی رشته کاراته یکی از چند رشته اضافه شده به رشته های المپیکی باشد.

ت / ۹۰/۱۰۱۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.