مراسم افتتاح متمرکز ۱۲۳ طرح تعاونی و بسته آگاهسازی پیشگیری

فروردین ۱۴۰۳

در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ریاست بهزیستی کشور و جمع کثیری از مسئولین استانی و کشوری از اولین بسته آموزشی آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این مراسم که به منظور تجلیل از تعاونی های برتر و افتتاح ۱۲۳ طرح تعاونی برپا شده بود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تقدیر و تشکر از برنامه ها و طرح های مفید بهزیستی کشور، اقدامات و فعالیت‌های سازمان بهزیستی در سال‌های اخیر، را مثبت ارزیابی نمود و به دستاوردها و فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص افتتاح اورژانس اجتماعی، پیشگیری و کاهش نرخ آمار طلاق اشاره نمود و افزود: مداخله در حوزه کاهش طلاق یکی از اقدامات سازمان بهزیستی بوده به طوریکه یک سوم مراجعه‌کنندگان با استفاده از رهنمودهای مددکاران از طلاق منصرف شده‌اند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به رونمایی از بسته آموزشی آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها گفت: یکی از فعالیت های مفید بهزیستی پیشگیری از بروز معلولیتها وکاهش بار جسمی – روانی ،اجتماعی واقتصادی آن  و ارتقای سطح سلامت جامعه می باشد.
 
در ادامه دکتر هاشمی ریاست بهزیستی کشور با اشاره بر لزوم پیشگیری از معلولیتها مهمترین برنامه هاو طرحهای اجرایی بهزیستی کشور را افزایش آگاهی توانمندی وحساس سازی مردم نسبت به رفتارها وعوامل خطر ساز و  ارتقاء سطح سلامت جامعه بمنظور پیشگیری از معلولیتها و آسیب های اجتماعی و طراحی بسته جامع پیشگیری از معلولیت برشمرد.
 
وی ابراز امیدواری نمود با اجرای برنامه کشوری پیشگیری از معلولیتهای در راستای داشتن جامعه ای عاری از معلولیت ها و  آسیب های اجتماعی گام موثر برداشته شود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.