مراسم اهدای گل به امام راحل در آستانه هفته زن

خبرگزاری آریا- مراسم اهدای گل به امام راحل در آستانه هفته زن با حضور رئیس و اعضای ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آریا، در این مراسم ضمن اهدای گل به مرقد امام راحل، مریم مجتهدزاده بیاناتی را ایراد کردند که به شرح ذیل می باشد:

سلام بر فاطمه (س)؛ نقطه عطف نظام آفرینش و تجلی گاه مقام زن. سلام بر ام ابیها ، همسر مولای متقیان  ، مادر ائمه اطهار و الگوی کمال و عظمت زن.
سلام بر آن بانوی بزرگواری که به استناد جمیع کتابهای تاریخی و روایی پرچمدار نهضت بیداری و آزادگی زن در سایه سار اسلام بوده و از چشمه جوشانی که او مطلعش بوده زنان مسلمان و آگاه نوشیده و می نوشند تا به جهانیان ثابت کنند که زن مسلمان، حیاتبخش جوامع انسانی است . 
فاطمه زهرا تربیت شده دامان نبوت بود که از چشمه سار وحی سیراب گشته و در رنجهایی که برای رسالت پیش می آمد همپای پدر بود تا جائیکه نمونه اعلای استقامت و جهاد گردید .
و سلام خدا بر تو ای فرزند خلف فاطمه که طلیعه دار نهضت بیداری انسان و آزادگی زن در ایران بوده و غبار نشسته بر حقیقت زن که ارمغان عصرهای ظلم و جاهلی انسان بود را با درایت زدوده و  زن را با بالهای ایمان و آگاهی به سمت قله های رفیع انسانیت پرواز دادی.
و سلام بر همه بانوان سربلند و افتخار آمیز ایرانی که با حضور پرشور و آگاهانه خود در همه عرصه های رشد و بالندگی ایران عزیز، اسباب غرور و مباهات را در برابر جهانیان باعث شده اید.
اماما !  ای پیر خمین!
امروز زن ایرانی در حالی دهه چهارم انقلاب را پشت سر می گذارد که تعالی فردی و حضور اجتماعی خود را مدیون بینش عمیق و نگرش گسترده ات می داند. و این تو بودی که با مکاشفه حقیقت زن از مکتب پویای فاطمی(ره)، بر تقویت بعد اجتماعی زن نه به عنوان یک حق بلکه به عنوان یک تکلیف و ضرورت حیات بشری تاکید فرموده و برای زن اعتباری شایسته و مناسب با الگوهای اسلامی ایرانی را ترسیم نمودی.
رسا و با افتخار می گوییم که در گوش جان و دل این امت  سخن گرانبهایت که فرمودی : “اگر زنان انسان ساز از ملت ها گرفته شوند، ملت ها محکوم به شکست و انحطاط خواهند شد…” طنین انداز شده ، و مصباح هدایت امت اسلامی به وی‍ژه زنان آگاه و مسئولیت شناس گردیده است.
در عصر تعارض سنت و مدرنیته و نهضت جهانشمولی و در مواجه با سونامی قدرتمند بحران زن؛ مردم و مسؤلین نظام اسلامی با هدایت سکان دار امروز کشتی انقلاب، مقام عظمای ولایت و با اقتدا به همان اصول اصیل امام خمینی(ره) به پیش رفته و در برابر تهدیدها و اقدامات دشمنان ایران و اسلام ایستادگی می کنند .
امروز خدای بزرگ را شاکریم که با بینش ولایتی و اصولگرای عالی ترین مرجع اجرایی کشور ، ریاست محترم جمهور، تلاشها برای اتخاذ سیاست مدبرانه”تلفیق زن و خانواده” در کنار مشارکت زنان در عرصه های مختلف  تحقق یافته و این فرمول به عنوان نسخه شفابخشی برای درمان تعارض میان نظریه های مرتجعانه و پست مدرن توانسته الگوی کارآمدی  باشد.
هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر فرصت دوباره ای است تا وضعیت موجود زنان و افق مطلوب اسلامی که امام راحل(ره) برای تعالی زن ترسیم نموده را مورد بحث و کنکاش قرار دهیم و در برنامه ریزیها و سیاست گذاریهای مرتبط با حوزه زن و خانواده دقیق تر وارد میدان شده و از امکانات موجود با لحاظ تهدیدها و دست اندازها نهایت بهره را ببریم.
و یاد آور شویم که زن توانمند و بصیر ایرانی نه تنها در عرصه های علمی و سیاسی به زیبایی درخشیده ، بلکه در میدانهای اقتصادی نیز قدرتمندانه ظاهر شده و در نهضت کار و تولید ملی و اشتغالزایی و حفظ و توجه به سرمایه های ایرانی بسیار خردمندانه و شایسته و سرفراز در کنار مردان غیور کشورمان حضور یافته و موجبات رضایت و دلگرمی خانواده های بسیاری را در دوره های مختلف اقتصادی کشور فراهم ساخته است .
ما امروز اینجا گرد آمده ایم تا با اقتدا به مقام عظمای رهبری؛ در پیشگاه بنیانگذار حکومت اسلامی ایران بر خواست خود نسبت به ترسیم افقی متعالی برای حمایت از خانواده های ایرانی سربلند و توانمند در کنار تعالی زنان پرتوان؛ اندیشمند و فرهیخته کشورمان مهر تأکید بزنیم.
ما ضمن تجدید بیعت دوباره با آرمان های جهانشمول پیر جماران؛ عهد می بندیم تا با بصیرت فاطمی و حفظ وحدت ملی و اسلامی؛ به دور از هرگونه روزمرگی و رخوت با پویایی و نشاط انقلابی، ضمن حفظ کیان خانواده و غنی سازی فرهنگ خانواده ها از اسلام و آموزه های نابش ؛ نسبت به حضور موثر و کارآمد بانوان در سنگرهای مختلف کشورمان اهتمام ورزیم تا به فضل الهی بانوان ایرانی ، افتخار پرچمداری عزت زن مسلمان در جهان را کسب نمایند.
ما در محضر بنیانگذار نهضت بیداری و احیاگر  اسلام ناب در ایران میثاقی دوباره می بندیم که در میان تلاطم امواجهای سهمگین داخلی و خارجی کشور، با سکان دارکشتی نظام؛ مقام معظم رهبری؛ نایب برحق امام عصر(عج)؛ همراه بوده و خواهیم کوشید تا با تلاش و همت مضاعف، ایران عزیز را به ساحلی مطلوب که در شأن حکومت منجی عالم امکان باشد، برسانیم.
ان شاءالله تعالی. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.