مراسم برایت از مشرکین برقرار است

نماینده ولی فقیه تاکید کرد:

خبرگزاری پانا:نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت : مراسم برایت از مشرکین امسال نیز مطابق سالهای گذشته با شکوه خاصی در عرفات برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، به نقل از حج، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر هنگام ورود به مکه مکرمه در گفتگو با خبرنگاران گفت: دولت عربستان نیز در خصوص برگزاری مراسم برایت از مشرکین همکاری های خواهد داشت و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین درباره برنامه های حج امسال گفت: تاکنون برنامه های پیش بینی شده با موفقیت اجرا شده و زائران ایرانی مدینه قبل برنامه های زیارتی و عبادی خود را با سلامت انجام داده اند و در بقیع هم زائران امسال با مشکلات کمتری روبرو بودند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به برگزاری دو همایش بین المللی اهل بیت و نیز جایگاه و منزلت زن در اسلام اشاره کرد و گفت: این دو همایش با استقبال گسترده اندیشمندان از کشورهای مختلف روبرو شده است.

وی افزود دو مراسم قرائت دعای کمیل نیز با حضور پرشور زائران ایرانی برگزار شد و مسولان عربستان نیز در برگزاری آن همکاری بسیار خوبی داشتند.

سرپرست حجاج ایرانی ویژگی بارز حج امسال را بالا بودن روحیه عبادی میان زائران ایرانی عنوان کرد و افزود با توجه به برنامه های فرهنگی اجرا شده ، زائران ایرانی امسال با معرفت عمیق تر به حج ، عازم سرزمین وحی شده اند.

حجت الاسلام قاضی عسکر به موضوع خرید سوغات اشاره کرد و گفت زائران ایرانی امسال با درک درستی که از شرایط اقتصادی کشور دارند، کمتر در صدد خرید سوغات هستند و در مقابل بیشتر در برنامه های عبادی حضوری باشکوه دارند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.