مراسم بزرگداشت تاسیس جنبش فتح در نوار غزه برگزار شد

۱۶م دیماه ،

paltoday55555555.jpg

جنبش فتح امروز (جمعه) پس از چندین سال بار دیگر سالروز تاسیس این جنبش را با حضور جمعی از هوادارانش در نوار غزه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ده‌ها هزار تن از ساکنان غزه و کرانه باختری از ساعات اولیه صبح امروز برای شرکت در جشن سالروز تاسیس جنبش فتح در میدان مرکزی شهر غزه تجمع کردند.

بنا بر این گزارش یکی از رهبران جنبش فتح اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ هزار تن تاکنون برای شرکت در این جشن حاضر شده‌اند و همچنان عملیات انتقال شرکت‌کنندگان از مناطق مختلف نوار غزه به محل برگزاری جشن ادامه دارد.

در این جشن که تحت عنوان “کشور و پیروزی” برگزار شده و با ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل به عنوان کشور ناظر غیرعضو جلوه خاصی پیدا کرده، جمعی از شرکت کنندگان با در دست گرفتن پرچم‌های زرد رنگ فتح و سر دادن شعارهایی حمایت خود را از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند.

یحیی رباح، یکی از اعضای جنبش فتح نیز اعلام کرد که تجمع با شکوه مردم فلسطین به معنای همه پرسی تازه جنبش فتح است و این روز را روزی تاریخی برای همه ملت فلسطین توصیف کرد.

همچنین وزارت کشور حماس نیز به نوبه خود اعلام کرد که زمینه برای حضور شهروندان در جشن تاسیس حماس فراهم شده است.

علاوه بر این جمعی از رهبران جنبش فتح نیز برای حضور در این جشن از کرانه باختری راهی نوار غزه شدند.

در این مراسم نبیل شعث، یکی از رهبران برجسته جنبش فتح و روحی مشتهی، یکی از رهبران جنبش حماس نیز به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی سخنرانی کردند.

جنبش حماس نیز به نوبه خود با صدور بیانیه‌ای به جنبش فتح به خاطر چهل و هشتمین سالروز تاسیس این جنبش تبریک گفته.

همزمان با غزه، مراسم بزرگداشت تاسیس جنبش فتح در کرانه باختری نیز برگزار شد و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سخنانی را خطاب به ملت فلسطین ایراد کرد.

آخرین جشن به مناسبت تاسیس جنبش فتح که رهبران این جنبش در غزه برگزار کردند در تاریخ ۱۳ نوامبر سال ۲۰۰۷ همزمان با سالروز مرگ یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد که به درگیری‌ با پلیس حماس و کشته و زخمی شدن شماری انجامید.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.