مراسم بزرگداشت “علامه علی دوانی ” برگزار می گردد

۲۶م آذر ،

مراسم بزرگداشت “علامه علی دوانی “درپردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ مدیرروابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث از برگزاری مراسم بزرگداشت مورخ شهیر مرحوم علامه استاد علی دوانی درتاریخ پنجم دی ماه دراین مجموعه دانشگاهی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قرآن وحدیث، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی صادقی با اعلام این مطلب افزود: این مراسم همزمان با ششمین سالگرد درگذشت مرحوم استاد دوانی درتالار همایش شیخ طوسی(ره) این واحد دانشگاهی برگزار می گردد.

وی تصریح کرد: این مراسم با هدف معرفی خدمات ارزنده این استاد برجسته تاریخ اسلام به دانشجویان دانشگاه قرآن وحدیث و علاقه مندان به علوم و معارف اسلامی برگزار می گردد.

صادقی ادامه داد: در این مراسم دکترمحمدحسین رجبی دوانی، فرزند مرحوم علی دوانی طی سخنانی به بررسی شخصیت علمی، اخلاقی و سیاسی استاد علی دوانی می پردازد.

مدیرروابط عمومی پردیس تهران با اشاره به آثار گرانقدر استاد دوانی گفت: درحاشیه این مراسم، نمایشگاهی از تالیفات و تصاویر علامه علی دوانی(ره) به نمایش درمی آید تا شرکت کنندگان با آثارگران سنگ ایشان نیز آشنا شوند.

صادقی یادآورشد؛ علامه استاد علی دوانی، محقق و پژوهشگر تاریخ در هجدهم دی ماه سال ۱۳۸۵ دارفانی را وداع گفت. از وی آثار وتالیفات ارزشمندی به یادگار مانده است.

وی افزود: کتابخانه شخصی ایشان با نام کتابخانه حضرت امیرالمومنین علی(ع) بالغ بر ده هزار جلد درپنچ هزار عنوان توسط فرزندان آن مرحوم به دانشگاه قرآن وحدیث اهدا شده که محققان وپژوهشگران ازآن استفاده می کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.