مراسم بزرگداشت پانزدهم خرداد در مهدیه تهران برگزار می‌شود

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛

مراسم بزرگداشت پانزدهم خرداد دوشنبه با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشکری، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مهدیه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قیام یوم‌الله پانزدهم خرداد و شهدای گلگون کفن آن، از عموم امّت شهیدپرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی خواست تا با حضور پرشور و گسترده خود در “ویژه مراسم سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد” که در سراسر کشور برگزار می‌شود، بار دیگر سند پایبندی خود را به راه، اندیشه و نهضت عظیم خمینی کبیر و میثاقی دوباره با امام و رهبری را امضاء نموده و پیوند مقدس و ناگسستنی میان امام وامّت را به اثبات برسانند.

این بیانیه می‌افزاید: ویژه مراسم سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد در تهران با سخنرانی امام جمعه مشهد مقدس، آیت‌الله”سید احمد علم‌الهدی” دوشنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشگری، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم به مناسبت بزرگداشت و تکریم شهدای والامقام آن قیام و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آن ایام در مهدیه بزرگ تهران (واقع در خیابان حضرت ولی عصر (عج) بالاتر از چهارراه مولوی) برگزار می‌شود.

این بیانیه ادامه می دهد: قیام حماسه‌آفرین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲، سرچشمه زلال انقلاب اسلامی و سرآغازی برای شکوفایی اسلام، استقلال و آزادی ملت مبارز ایران اسلامی است که مسیری پانزده ساله را تا بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ طی کرده است. عصیان خونین مردم مسلمان و مبارز ایران در پانزدهم خرداد علیه طاغوتیان زمان، نشانی دیرینه از استواری بیعت راستین مردم با اسلام، ولایت و روحانیت و سندی گویا از پیوند ناگسستنی امام و امت در جامعه ولایی است.

این بیانیه پانزدهم خرداد را یادآور قیام باشکوه و حماسه شورانگیز ملت ایران در پاسداشت ارزش‌های والای اسلامی-انسانی می‌نامد و ادامه می‌دهد: قیامی که تاریخ را ورقی دیگر زده و فصلی نوین به روی حیات طیبه بشری گشود و حماسه‌ای عاشورایی خلق کرد که بسترساز ظهور انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ شد و به تمامی ناباوران کوردل تاریخ و استکبار جهانی و تمامی سردمداران کفر والحاد، درسی بزرگ و عبرتی جاودان از قدت سلاح ایمان مسلمانان داد.

این بیانیه قیام مردمی پانزدهم خرداد را حرکتی شجاعانه و مهم در خشکاندن ریشه‌ای سلطه‌گری و سلطه‌پذیری در عصر حاضر دانست که سرانجام توانست دستان تجاوزگرانه رژیم فاسد و تبهکار ۲۵۰۰ساله پهلوی را قطع کرده و زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ و صدور پیام انقلاب که همانا بیداری اسلامی بود، گردد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان این بیانیه با دعوت از آحاد، اقشار و اصناف مختلف مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی برای حضور پرشور و گسترده در ویژه مراسم بزرگداشت سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد‌ آورده است: اینک پانزدهم خردادی دیگر فرا می‌رسد و در سالگرد حماسه‌ی بزرگ یوم‌الله پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ گردهم می‌آئیم تا با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان گرانقدر بیعتی مجدد با آرمان‌های والامقام امام و رهبری داشته باشیم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.