مراسم تقدیر از تیم‌های برتر فوتسال بانوان/ علی پروین: پرسپولیس دارد به باشگاه تبدیل می‌شود

۲۳ آبان ،

مراسم تقدیر از تیم‌های اول تا سوم لیگ برتر و لیگ دسته یک فوتسال بانوان در باشگاه پرسپولیس برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که با حضور علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال، علی پروین، عضو هیات مدیره پرسپولیس، عزیز محمدی،‌ رییس اتحادیه باشگاه‌ها، هادی آیت‌اللهی، نایب رییس فدراسیون فوتبال و فریده شجاعی نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال برگزار شد، از تیمهای برتر تقدیر شد. تیم فوتسال بانوان فرهنگ و ایثار قهرمان فصل قبل شد.

باشگاه پرسپولیس از تیم فوتسال بانوان فرهنگ و ایثار که از نیم فصل لیگ تحت پوشش این باشگاه قرار گرفت، تجلیل کرد.

فریده شجاعی در این جلسه اظهار کرد: سال‌هاست که منتظر چنین لحظه‌ای بودیم تا باشگاهی مالک نام از فوتبال بانوان حمایت کند. در حال حاضر فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان توسعه خوبی داشته و خوشحالیم که باشگاهی همچون پرسپولیس از ما حمایت کرده است.

وی ادامه داد: در راس این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها حمایت آقای کفاشیان وجود داشته و اگر همکاری‌های وی نبود، این پیشرفت چشمگیر در بخش بانوان دیده نمی‌شد.

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال اضافه کرد: در ۵ سالی که در خدمت آقای کفاشیان بوده‌ام توسعه همگانی در فوتبال بانوان به چنین موفقیتی نرسیده بود. این در شرایطی است که فوتبال و فوتسال بانوان در عرصه بین‌المللی هم موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان به صراحت گفت که هیچ کشوری در آسیا به اندازه ایران در بخش همگانی موفق عمل نکرده است، به طوری که ایران در رده‌های مختلف، لیگ‌های خود را به صورت منظم برگزار می‌کند.

شجاعی افزود: سال‌ها دنبال این هستیم که اسپانسرهای بزرگی را در بخش بانوان داشته باشیم و خوشحالیم که باشگاه‌هایی همچون استقلال و پرسپولیس که طرفداران بسیاری دارند به بخش بانوان وارد شده‌اند و این موضوع سبب می‌شود طرفداران فوتبال و فوتسال بانوان هم روز به روز بیشتر شود.

وی افزود: ما در بخش فوتسال بانوان توانستیم قهرمان غرب آسیا شویم و این روزها تیم ملی فوتسال بانوان خود را برای حضور در جام جهانی پرتغال آماده می‌کند که در این رقابت‌ها با تیم‌های بزرگی همچون برزیل،‌ پرتغال و ژاپن هم‌گروه است. ما انتظار کسب مقام را از تیم ایران نداریم اما امیدواریم که بتوانند بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارند.

به گزارش تفسیری ایسنا، علی پروین در این جلسه با تبریک قهرمانی تیم فرهنگ و ایثار پرسپولیس در لیگ برتر فوتسال بانوان در سال ۹۰ و ۹۱ اظهار کرد: ما یک تیم بودیم که حالا داریم به یک باشگاه تبدیل می‌شویم و این موضوع جای خوشحالی دارد.

وی افزود: اگر حمایت بیشتری از بانوان صورت گیرد، فکر می‌کنم که آن‌ها بتوانند به موفقیت‌های بیشتری هم برسند. جایگاه بانوان بهتر از این‌هاست و من امیدوارم که بانوان پرسپولیس مانند تیم فوتبال مردان پرسپولیس همیشه قهرمان باشند.

همچنین علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال هم گفت: حمایت از باشگاه‌هایی که تیم‌های بانوان را مورد حمایت قرار داده‌اند، کمتر است و این موضوع کار ما را در فدراسیون مشکل‌تر می‌کند. ما باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که حمایت از فوتبال بانوان هم بیشتر شود.

وی افزود: در این ۵ سال بخش بانوان فدراسیون زحمات بسیار بسیاری کشیده است و وقتی آمار را نگاه می‌کردم دیدم که روند فوتبال بانوان ۴۰ تا ۷۰ درصد رشد داشته است. اینکه باشگاه‌هایی همچون استقلال و پرسپولیس از ورزش بانوان حمایت کرده‌اند، یک قدم رو به جلو در ورزش کشور است و امیدواریم به تبع آن سایر باشگاه‌ها هم چنین کاری را انجام دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که فوتسال بانوان همچون فوتسال مردان بتواند در رده‌های جهانی قرار گیرد.

کفاشیان در پایان اظهار کرد: وقتی که به سازمان تربیت بدنی وقت رفتم، آن وقت متوجه شدم که ۹۵ درصد ورزش، فوتبال است و از این ۹۵ درصد حدود ۷۰ درصد آن پرسپولیسی می باشند که این پتانسیل بسیار خوبی است و باید از آن استفاده شود.

به گزارش تفسیری ایسنا، عزیز محمدی، رییس اتحادیه باشگاه‌ها نیز گفت: خوشحالم که پس از ۵ سال به ورزش بانوان توجه بیشتری شده و چنین حمایتی را از سوی باشگاه پرسپولیس شاهد هستیم. بالاخره حدود ۵۰ درصد قشر جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه شرایط آنچنان فراهم نیست که بانوان به تفریحات و ورزش‌های سالم بپردازند، چنین حرکت‌هایی از سوی باشگاه‌ها قابل تقدیر است.

وی گفت: خوشبختانه حوزه بانوان فدراسیون فوتبال در این سال‌ها فعال بوده و ایران تنها کشوری است که در رده‌های مختلف لیگ دارد. این در شرایطی است که پیش از این حتی اجازه داده نمی‌شد که بانوان بتوانند در استان‌ها به راحتی فوتبال بازی کنند اما حالا شرایط به گونه‌ی دیگری است.

محمدی گفت: ما با باشگاه‌های دیگر هم صحبت می‌کنیم که در حوزه بانوان تیم داشته باشند و اگر از بخش بانوان در فوتبال حمایت شود، پیشرفت خوبی را در این بخش شاهد خواهیم بود.

عزیز محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز پول آنچنانی وارد فوتبال بانوان نشده است، در نهایت بانوان بیشتر با توجه به انگیزه خود ورزش می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود که عملکرد بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما از باشگاه استقلال هم خواسته‌ایم که در فوتسال بانوان تیم داشته باشد.

به گزارش تفسیری ایسنا، در پایان این جلسه از بازیکنان تیم فرهنگ و ایثار پرسپولیس تقدیر شد و هلنا کاستا سرمربی تیم فوتبال بانوان هم در این مراسم حضور داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.