مراسم داوری نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی در ایران برگزار می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

معاون صنایع دستی کشوراز برگزاری مراسم داوری نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی(مهر اصالت) به میزبانی ایران از۲۴ تا ۳۰آبان در شهر مقدس مشهد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری؛ محمد حسن صالحی مرام با بیان این که این مراسم  با حضور ۵ کشور قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان و به میزبانی کشورمان برگزار می شود؛ گفت: با توجه به حضور موفق و سه دوره برنامه برگزاری داوری بین المللی مهر اصالت توسط معاونت صنایع دستی امسال نیزایران به مدت یک هفته میزبان پنج کشور و ۵ داور بین المللی در مشهد خواهد بود.
صالحی مرام با اشاره به سیر صعودی و پیشرفت آثار هنرمندان و صنعتگران کشورمان در سطح بین المللی در سالهای گذشته، تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال (۲۰۰۷)  ۶ اثر ، در سال (۲۰۰۸ ) ۴۵اثر و در سال (۲۰۱۰)  ۶۵ اثر از هنرمندان و صنعتگران کشورمان موفق به دریافت نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی شدند، سازمان جهانی یونسکو ایران را به عنوان رکورد دار در سطح منطقه مورد تشویق قرار داد  و باعث شد که معاونت صنایع دستی در دو سال اخیرنسبت به برنامه ریزی برای تقویت هنرمندان و صنعتگران برای مشارکت در این رویداد بین المللی اقدام کند.
معاون صنایع دستی کشورافزود: در همین راستا تاکنون ۱۴ کلاس آموزشی برای هنرمندان و صنعتگران  و ۱۰برنامه داوری ملی برگزار شده است.
وی با تاکید بر این که صنایع دستی کشورمان برای حضور در داوری بین المللی باید موفق به دریافت مهر ملی شوند ، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ اثر ازسراسراستانهای کشور متناسب با شاخصهای بین المللی ارزیابی شدند و مهر ملی دریافت کردند وآماده شرکت در سطح بین المللی هستند.
وی افزود: استانهایی که تاکنون فعالیت خاصی نداشته و مهر و نشان بین المللی نگرفته اند در برنامه امسال داوری نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی(مهر اصالت) حضوری فعالانه دارند.
صالحی مرام خاطر نشان کرد: برنامه ریزیهای  معاونت صنایع دستی در دو سال اخیر باعث شده انگیزه تا لازم برای بالا بردن کیفیت تولیدات بر اساس شاخص های بین المللی از سوی هنرمندان دنبال شود و بتوانیم از ظرفیت بالقوه موجود در هنرمندان و صنعتگران که منجر به تولید آثار متناسب با استاندارهای بین المللی می شود استفاده مناسب کنیم. /ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.