مراسم عاشورا در میان بی‌سابقه‌ترین تدابیر امنیتی در کربلا در حال برگزاری است

۰۵م آذر ،

buratha-3.jpg

مراسم عاشورای حسینی در کربلا با حضور بیش از ۴ میلیون زائر و تدابیر بی‌سابقه‌ی امنیتی در تاریخ عراق آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری براثا عراق، استانداری کربلا اعلام کرد که بیش از ۴ میلیون زائر از مناطق مختلف عراق و کشورهای دیگر وارد استان کربلا شده‌اند تا در مراسم عزاداری عاشورا شرکت کنند.

بنا بر اعلام استانداری کربلا، نزدیک به ۴۰۰ هزار تن از زائران امسال کربلا از اتباع کشورهای خارجی می باشند و کربلا امسال شاهد حضور زائرانی از ۲۵ کشور مختلف از سراسر جهان بوده است.

منابع امنیتی عراق نیز اعلام کردند که تدابیر شدید امنیتی در سراسر این کشور به اجرا درآمده تا امنیت برگزاری مراسم عاشورا در کربلا و دیگر مناطق عراق تضمین شود.

بنا بر اعلام نیروهای امنیتی عراق، بیش از ۳۵ هزار نیروی ارتش، پلیس و امنیتی در اطراف و داخل شهر کربلا مستقر شده‌اند تا امنیت زائران حسینی را تامین کنند.

بنا بر این گزارش، این مقدار تدابیر امنیتی و بسیج نیرو در تاریخ عراق بی‌سابقه بوده و هر نوع تحرک مشکوک از سوی اشخاص، زیر نظر نیروهای امنیتی قرار دارد.

حسن علی کاظم، مسوول رسانه‌های بین‌المللی عراق نیز اعلام کرد که هیات‌های خبری و تیم‌های خبرنگاری بسیاری از سراسر جهان و نیز مناطق مختلف عراق به کربلا آمدند تا مراسم عاشورا در این شهر را تحت پوشش خبری درآورند.

منابع پزشکی و بیمارستانی عراق نیز اعلام کردند که تمامی نیروهای خود در شهر کربلا را برای ارایه‌ خدمات به زائران حسینی به حالت آماده‌باش درآورده‌اند و یگان‌های امدادی از سراسر عراق به کربلا اعلام اعزام شده‌اند تا در صورت نیاز به کمک زائران بشتابند.

منابع امنیتی عراق هم‌چنین اعلام کردند، با توجه به این‌که احتمال حملات انتحاری و استفاده از مواد منفجره در حمله به زائران به سبب حضور نیروهای امنیتی کاهش چشمگیری یافته، استفاده از سموم برای هدف قرار دادن زائران در دستور کار تروریست‌ها قرار گرفته است.

بنا بر اعلام نیروهای امنیتی عراق، تاکنون چندین نفر که با خود مواد سمی حمل می‌کردند تا در غذا و نذری زائران بریزند و اقدام به مسموم کردن زائران حسینی کنند، دستگیر شده‌اند و به همین سبب بیانیه‌های متعددی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط انتشار یافته و در آنها از زائران خواسته شده تا از خوردن و یا آشامیدن از منابع غیرمطمئن به شدت پرهیز کنند.

هر ساله میلیون‌ها تن از عزاداران حسینی از سراسر جهان و نیز مناطق مختلف عراق راهی کربلا می‌شوند تا در مراسم عاشورا حضور پیدا کنند و به سبب اقدامات تروریستی که در سال‌های قبل علیه زائران انجام می‌شود، این مراسم در عراق تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.