مراسم عزاداری ایام ماه محرم در هند برگزار می شود

۳۰ آبان ،

دهلی نو / واحد مرکزی خبر (تصویر دارد) /۸/۳۰
به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ، مراسم عزاداری با حضور شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در مناطق مختلف هند برگزار می گردد.
به گزارش تفسیری خبرنگار واحد مرکزی خبر از دهلی نو ؛ همچنین مراسم سوگواری و سینه زنی از اولین روز محرم در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شده است.
در این مراسم هر شب جمع بسیاری از ایرانیان مقیم هند ، نماینده ولی فقیه در شبه قاره ، سفیر ، رایزنان ، مسئولان و کارکنان نهادهای ایرانی مستقر در هند با حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران عزاداری و سینه زنی می کنند.
در این مراسم پس از قرائت زیارت عاشورا ، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در حال و هوای معنوی ، نوحه سرایی می کند و عزاداران حسینی با اشک ماتم و بر سر و سینه می زنند.
در مراسم دیشب علیرضا قزوه از شاعران معاصر کشورمان یکی از سروده های تازه خود را در توصیف وقایع کربلا و عاشورا رونمایی و قرائت کرد.
حجت الاسلام مهدوی رییس نمایندگی دانشگاه « جامعه المصطفی العالمیه » در هند در این مراسم در سخنانی با تشریح وقایع کربلا و عاشورا و ابعاد مختلف آن ، اتفاق کربلا را درسی بزرگ برای بشریت دانست که آثار آن تا به امروز قابل ملاحظه بوده و باقی مانده است.
این مراسم هر شب تا روز عاشورا ادامه خواهد داشت.
۲۶۶


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.