مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، طبق سنوات گذشته و به همت مرکز هیئت های عاشورای فاطمی مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) امروز با حضور پرشور مردم در میدان هفتم تیر برگزار شد.

شروع مراسم از ساعت ۱۰ صبح اعلام شده بود اما اکثر مردم و جوانان از ساعت ۹:۲۰ در اطراف میدان هفتم تیر جمع شده بودند تا در مراسم عزاداری فاطمه زهرا (س) شرکت کنند.

اکثر مردم و عزاداران با پرچم های یاحسین، یا فاطمه زهرا و یا صاحب الزمان قبل از آغاز مراسم در ردیف اول جایگاه حضور یافته بودند و با سینه زنی و ذکر مصیبت مشغول عزاداری بودند.

بنا بر این گزارش مداحان اهل بیت با مدیحه سرایی به عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) پرداختند.

همچنین هیئت های عزاداری با سینه زنی و ذکر مصیبت به مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) که در میدان هفت تیر برگزار شده بود اضافه می شدند.

نکته قابل توجه در این مراسم حضور برخی از جوانان کشورهای همسایه بود. علاوه بر اقشار مختلف مردم از پیر و جوان و کودک، مرد و زن  تعدادی از جوانان کشورهای همسایه با انداختن شال سیاه در مراسم عزادرای حضرت فاطمه زهرا شرکت کرده بودند.

پس از عزاداری و سینه زنی مردم، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران به عنوان سخنران ویژه در جمع عزاداران فاطمی حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی شهادت بزرگ حماسه آفرین جبهه دفاع و بنیانگذار جبهه مقابله با اشرافیت را به مردم و ولی فقیه تسلیت گفت.

صدیقی گفت: حضرت زهرا (س) عنایت ویژه ای به مردم مظلوم بحرین، لبنان و سوریه دارد و امروز مردم با احساس و شور در این میدان جمع شده اند تا عزاداری کنند چرا که صاحب اصلی این مجلس را می شناسند.

وی گفت: امام زمان (عج)، این مردم در مدینه نبودند اما الان دارند جبران می کنند ،۳۳ سال نگذاشتند در خانه ولایت آتش بگیرد و تا هستند از ناموس علی(ع)  دفاع می کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت زهرا (س) تاکید ویژه ای به دین داشتند، افزود: هشت سال دفاع مقدس ،۹ دی و ۱۹ دی قم به خاطر عشق به دین صورت گرفت و این مردم درد دین دارند.

صدیقی با تاکید بر اینکه مردم ایران حقیقتا در ولایت ذوب شده اند، افزود: این مردم پرچم ولایت را تنها نمی گذارند و مقابل دشمن حماسه می آفرینند چرا که از مادر خود آموخته اند که باید مقاومت کنند و ایران امروز با همان مقاومت راه خود را دنبال می کند.

وی افزود: نباید عشق و ایمان را کم بگیریم امروز مشاهده می کنیم که دشمنان از امکانات بالا و از دلارهای فراوان علیه ما  استفاده می کنند اما نمی توانند مقابل این ملت بایستند و مجبور به عقب نشینی می شوند چون ما بر اساس عشق وایمان حرکت می کنیم وآنها این عشق و ایمان را ندارند.

صدیقی تاکید کرد: بدانید همیشه عشق بر فولاد پیروز است .

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به عزاداران فاطمی افزود: اگر می خواهید بر دشمن غلبه کنید اگر می خواهید به ندای مرجع بزرگ شیعیان و شهید زنده “رهبر معظم انقلاب” لبیک بگویید اگر می خواهید در جبهه فرهنگ، اخلاق، اقتصاد و سیاست و سایر عرصه ها پیروز شویم و شکست نخوریم باید صبر داشته باشیم. با صبر می توان در مقابل طوفان ها ایستاد.

وی گفت: چه کسی مثل حضرت زهرا (س) صبر کرد. این بزرگوار در هیچ سنگری عقب نشینی نکردند و ما نیز باید در همه امور صبر پیشه کنیم .

صدیقی تاکید کرد: همچنین در جنگ نرم نیز هیچکس همچون فاطمه زهرا (س) مقاومت نکرد.

در پایان این مراسم عزاداران به سینه‌زنی و ذکر مصیبت پرداختند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.