مراسم قرعه کشی برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای رعایت بی‌طرفی است

۰۲خردادماه،

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: لاش براین است که ساختارهای مختلف تلویزیونی و رادیویی هم برای نامزدها و هم برای مخاطبان به طور متوازن توزیع شود تا به صورت متنوع بتوان در ساختارهای مختلف استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری ضمن خوش آمدگویی به اصحاب رسانه اعضای محترم کمیته تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و همینطور نمایندگان نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این برنامه اجمالا گزارش فشرده‌ای از قرعه کشی نامزدهای محترم ریاست جمهوری به لحاظ کسب اطمینان خاطر است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها به لحاظ زمان از قبل تنظیم شده و این مسئله فقط برای رعایت بی‌طرفی مطرح می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از امروز ضبط شده و به یاری خدا پخش این برنامه‌ها در شبکه‌های مختلف سیما آغاز خواهد شد و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

ضرغامی تصریح کرد: تلاش براین است که ساختارهای مختلف تلویزیونی و رادیویی هم برای نامزدها و هم برای مخاطبان به طور متوازن توزیع شود تا به صورت متنوع بتوان در ساختارهای مختلف استفاده کنند. 

رئیس رسانه ملی با بیان این مطلب که در مورد این برنامه‌ها تکرار هم در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه‌ها به وسیله کارشناسان مختلف و با توجه به ظرفیت صدا و سیما به گونه‌ای طراحی شده که به دیگر برنامه‌های سازمان ضربه‌ای وارد نشود، این توزیع کاملا عادلانه است و شاید بدون قرعه کشی هم هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شد اما بخاطر اطمینان خاطر اقدام به این کار نموده‌ایم.
 
وی در بیان نحوه قرعه کشی اظهار داشت: شماره‌ها از ۱۱ تا ۱۸ مشخص می باشند که هر کدام از نماینده نامزدهای انتخابات شماره‌ای را که برمی‌دارد و برنامه و ساعت‌ها نسبت به آن شماره تنظیم شده است و هیچ کس از برنامه‌های مربوط به هر شماره اطلاعی ندارد.

ضرغامی در تشریح این برنامه‌ها بیان کرد: برنامه ۳۰ دقیقه ای که در آن مستقیما نامزد ریاست جمهوری بدون حضور مجری با مردم صحبت می‌کند از شبکه یک سیما پخش می‌شود، دو مستند توسط نامزدها تولید می‌شود که هر کدام از‌ آن‌ها ۳۰ دقیقه و با توجه به ضوابط و چارچوب تعیین شده خواهد بود که از شبکه یک پخش می‌شود.

رئیس رسانه‌ملی ادامه داد: گفتگوی ویژه خبری به مدت ۴۵ دقیقه درساعت مقرر هر شب خود که به صورت زنده است از شبکه دو سیما پخش می‌شود، همین طور برنامه ای ۶۰ دقیقه ای که هر نامزد به سوالات مختلف جوانان پاسخ می‌دهد و در ساعت ۱۹:۱۰ از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.

ضرغامی افزود: شبکه ۴ برنامه پاسخ هر نامزد به سه کارشناس خواهد بود که این برنامه به مدت ۶۰ دقیقه در ساعت ۱۸:۱۰ به روی آنتی می رود، شبکه خبر گفتگوی ۳۰ دقیقه‌ای با نامزدهای مختلف انتخابات که درساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود و هم‌چنین شبکه جام جم پاسخ به سوالات ایرانیان خارج از کشور را پخش می‌کند.

ادامه دارد…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.