مراسم چهلمین روز درگذشت پروفسور گنجی در بیرجند برگزار شد

به گزارش ایرنا، نماینده دایم و سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در این مراسم گفت: پرفسور گنجی صدسال به یاد بیرجند و زادگاهش و به عشق دین و میهن خود زیست و هر روز گامی را در مسیر اعتلای دانش ملی برداشت و برای عزت و سربلندی نام ایران در قله های علمی جهان کوشید.

‘ محمد رضا مجیدی’ با بیان اینکه استاد گنجی فخر دانشگاهیان و بلکه عموم جامعه علمی است یادآور شد: گنجینه دانش، فضل و اخلاق گنجی متعلق به جامعه بشری است و امیدواریم آنگونه که شایسته اوست در پاسداشت این سرمایه های اجتماعی بکوشیم.

وی گفت: امروز که نگاه جهانیان با بزرگترین اجلاس سران و مقامات جهان پس از سازمان ملل در قالب جنبش عدم تعهد به ایران اسلامی دوخته شده چهلمین روز فقدان بزرگی را گرامی می داریم که با تمام وجود برای عزت و سربلندی میهن خود تلاش می کرد و با عشقی زائد الوصف تا آخرین ساعات حیاتش از تلاش و مجاهده علمی دست نکشید و قلم بر زمین نگذاشت.

وی با بیان اینکه گنجی های روزگار ما، گنج و سرمایه اجتماعی ما بوده و هستند و به ما آموخته و می آموزند که ظرفیتهای عظیم این ملت و سرزمین در کجاست یادآور شد: ذخائر و منابع انسانی عظیم ایران مهمترین سرمایه ملی است که باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

وی یادآور شد: تقدیر الهی آن بود که آخرین سفر علمی پرفسور گنجی این دانشمند جهانی به خانه فرهنگ بین المللی و پایگاه تبادلات علمی جهان باشد و با حضور ارزشمند خویش ، فرصتی نو را برای معرفی ظرفیتهای بالای علمی و فرهنگی ایران اسلامی فراهم سازد.

وی گفت: نظم و انضباط ، دقت نظر، ارائه مقاله علمی عمیق و سخنرانی دقیق، استفاده مطلوب از وقت، توجه به دانش و پژوهش و حفظ استقلال در انجام کارهای شخصی از جمله ابعاد و وجوه انسانی این شخصیت بزرگ علمی است که درسهای زیادی برای همگان و به ویژه جامعه علمی ما دارد.

استاد ‘محمد حسن گنجی’ در سن صد سالگی در ۲۹ تیرماه امسال بر اثر زمین خوردن دچار خونریزی مغزی شد و درگذشت و پیکر این دانشمند بزرگ در زادهگاهش بیرجند به خاک سپرده شد.

/۶۸۱/۶۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۲۱۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.