مراسم یادبود«بهرام سارنگ»برپامی شود

تاریخ نشر: یکشنبه ۲۳ مهر   | مشاهده : ۲۱  | سایر خبرهای فرهنگ و هنر
مراسم یادبود«بهرام سارنگ»برپامی شود

مراسم یادبود «بهرام سارنگ» همراه با رونمایی از آلبوم «اُوینار» روز پنج شنبه در فرهنگسرای ارسباران برپا می شود. این آلبوم در برنامه شهریورماه موسسه فرهنگی هنری آواخورشید قرار داشت که با درگذشت زنده یاد سارنگ، تصمیم بر آن شد…

مراسم یادبود «بهرام سارنگ» همراه با رونمایی از آلبوم «اُوینار» روز پنج شنبه در فرهنگسرای ارسباران برپا می شود.

این آلبوم در برنامه شهریورماه موسسه فرهنگی هنری آواخورشید قرار داشت که با درگذشت زنده یاد سارنگ، تصمیم بر آن شد تا به بهانه بزرگداشت این هنرمند در مراسمی مجزا رونمایی شود.

آلبوم «اُوینار» تنها آلبوم بهرام سارنگ به زبان آذری است که با تنظیم مریم سروش نسب منتشر شده است و روز پنجشنبه ۲۷مهرماه – ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می شود.

همچنین قرار است فروش تیراژ اولیه این آلبوم به نفع زلزله آذربایجان شرقی اختصاص پیدا کند و از روز شنبه در سراسر کشور توزیع شود.

این برنامه رونمایی و بزرگداشت، شامل اجرای موسیقی توسط حسین حمیدی، جابر اطاعنی و هوشنگ فراهانی می شود و چند هنرمند و یکی از اعضای خانواده زنده یاد سارنگ نیز سخنرانی خواهند کرد.

پخش قطعاتی از ساخته های این هنرمند فقید و تصاویری از اجراهای او از دیگر بخش های این برنامه است.

به گزارش ایسنا، بهرام سارنگ متولد ۱۳۳۰ در میانه بود و با موسیقی از طریق برنامه گل های رادیو آشنا شد.

او در ۱۳سالگی به آموختن ویولن پرداخت و همزمان، با مقدمات تئوری موسیقی آشنا شد، ۱۵ ساله بود که نخستین اجرای آواز در صحنه را تجربه کرد و در ۱۷ سالگی آوازش از رادیو تبریز پخش شد.

سارنگ، در سال ۱۳۵۰ به تهران آمد و ردیف های آواز را از محمود کریمی و اسماعیل مهرتاش فراگرفت و در سال ۱۳۵۶ آواز او از رادیو ایران پخش شد.

از سال ۱۳۶۷ همکاری خودرا با انجمن موسیقی ایران و واحد موسیقی رادیو و تلویزیون و گروه های موسیقی آغاز کرد و کنسرت های فراوانی را در ایران و خارج از کشور برگزار کرد.

از آثار منتشر شده این هنرمند می توان به آلبوم های «سرگشته» با آهنگسازی رضا شفیعیان، « شرح شوق» و «درگاه جمال» با آهنگسازی مهرداد دلنوازی، «حال دل» مهدی ستایشگر، «روح سنتور» با تنظیم اسماعیل تهرانی اشاره کرد.

این خواننده ۱۸ شهریور ماه سال ۹۱ بر اثر بیماری سرطان در آمریکا درگذشت و پیکرش پس از سه هفته در تاریخ ۱۰ مهرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی


فرهنگ و هنر
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.