مراسم یادمان شهدای شهریور ماه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم یادمان شهدای شهریور ماه گرامیداشت شهیدان لاجوردی، اندرزگو و عراقی شامگاه چهارشنبه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه در محل یادمان شهدای هفتم تیرماه در خیابان سرچشمه تهران برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم حبیب‌الله عسگراولادی، محمد نبی حبیبی ، داود احمدی‌نژاد، حسن غفوری‌فرد، اسدالله بادامچیان، محسن رفیقدوست و جمعی دیگر از شخصیت های سیاسی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش محسن رفیقدوست در این مراسم طی سخنانی با اشاره به شخصیت شهدای شهریور ماه گفت: شهید لاجوردی از اولین کسانی بود که منافقین را شناخت.بعد از امام خمینی (ره)  نیز تابع و پیرو رهبر معظم انقلاب  و بسیار مقید به ایشان بود.
 
وی ادامه داد: من اولین بار با شهید عراقی خدمت حضرت امام شرفیاب شدم. و وقتی در مقابل امام نشسته بودیم من نگاه شهید عراقی را به امام می‌دیدم. آنچنان امام با محبت با عراقی صحبت می‌کرد که غبطه آور بود و باید در مورد او گفت او تا زمانی که زنده بود از امام و راه او غفلت نکرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین رئیسی درمراسم گرامیداشت شهدای شهریور ماه تاکید کرد: نسل امروز به الگوهایی همانند شهیدان لاجوردی، اندرزگو و عراقی نیاز دارد چرا که آنها عالم به زمان و دارای بصیرت حقیقی بودند.

به گزارش مهر، همچنین در این مراسم پیام امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی زمینی ارتش بمناسبت سالگرد شهادت شهید اسدالله لاجوردی قرائت شد.

گفتنی است سال جاری چهاردهمین سالگرد شهادت شهید اسدالله لاجوردی است که به دست منافقان به شهادت رسید.

بنا بر این گزارش، شهید سید اسدالله لاجوردی در سال ۱۳۴۲ درجریان نهضت امام خمینی (رحمه الله علیه) از نخستین انقلابیونی بود که به ایشان پیوست و در این مسیر بارها به زندان افتاد و به رغم شکنجه‌های فراوان ساواک، با مقاومتی ستودنی بر اصول خود ایستادگی نمود و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، در میان مبارزان به عنوان مرد پولادین مشهور گشت.

وی از اعضای اصلی هسته هدایت مبارزات مردمی در سالهای منتهی به پیروزی انقلاب بود و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به همراه جمعی از همرزمانش در کمیته استقبال از امام (رحمه الله علیه )  فعال گشت.

شهید لاجوردی همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با پیشنهاد شهید آیت الله بهشتی و با تایید امام خمینی (رحمه الله علیه)، مسئولیت دادستانی انقلاب اسلامی مرکز را پذیرفت و در طول این مسئولیت سردار خط مقدم مبارزه با منافقین گردید و علی رغم همکاری کشورهای متعدد با منافقین در فعالیت‌های تروریستی آنها، سرانجام امنیت را به ایران اسلامی بازگرداند.

سرانجام شهید سید اسدالله لاجوردی در اول شهریور ۱۳۷۷ در حالی که بدون هیچ گونه مسئولیت دولتی در حال کسب روزی برای خانواده خویش بود، به عاملیت سازمان تروریستی منافقین به شهادت رسید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.