مراسم یادمان شهید احمدی روشن با رونمایی از سه کتاب برگزار شد

۱۶م دیماه ،

یادمان شهید احمدی روشن با رونمایی از سه کتاب دربارهٔ این دانشمند شهید در فرهنگسرای ولای تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسیممتازنیوز، مراسم یادمان شهید مصطفی احمدی روشن عصر امروز(شنبه) با حضور خانواده این شهید بزرگوار، قندهاری نیا معاون فرهنگی سازمان شهرداری تهران و پرویز معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در فرهنگسرای ولای تهران برگزار شد.

در این مراسم رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن چهار ویژگی را به عنوان مهمترین جلوه‌های اخلاقی وی برشمرد و گفت: احترام به پدر و مادر از جمله خصایص اخلاقی این شهید بود چرا که هیچ وقت یاد ندارم که از او بداخلاقی دیده باشم.

وی درادامه افزود: مصطفی سربازی وارسته و وفادار برای ملتش بود و شبانه‌روز برای مردم کار می‌کرد، یاد دارم در مجلس ششم قانونی مبنی بر تعلیق غنی سازی به تصویب رسید که پس از تصویب آن آثار یاس و ناامیدی را در چهره پسرم می‌دیدم و از او دربارهٔ سبب ناراحتیش پرسیدم که در جواب از درد دل‌هایش در این باره صحبت کرد .

پدر شهید احمدی روشن ادامه داد: پس از چندی که دوباره پایگاه اینترنتی نطنز باز شد و عملیات غنی سازی از سر گرفته شد، مصطفی گروه ۴ و ۵ نفره ای از دانشمندان هسته‌ای تشکیل داد که شبانه‌روز مشغول فعالیت بودند که دستیابی به غنی سازی ۳ و ۲۰ درصد از موفقیت‌های آنان بود.

وی همچنین با بیان اینکه مصطفی با شهادتش انقلاب را بیمه کرد، اظهار داشت: مصطفی مرید خوبی برای رهبر انقلاب بود و شاید به همین سبب بود که معظم له پس از شهادتش فرمودند که شهادت این جوان دل ما را سوزاند.

احمدی روشن در ادامه افزود: در بیداری اسلامی که هم‌اکنون نزدیک به ۲ سال از شکل‌گیری آن می‌گذرد شاهد هستیم که مردم این کشورها هنوز به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اند چرا که در قیام‌هایشان خلاء رهبری احساس می‌شود و به همین سبب است که ما باید قدر ُدرّ بی‌بدیل‌مان را بدانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جریان جنبش وال‌استریت، مردم آمریکا از عکس مصطفی علیه دولتمردان  ایالات متحده استفاده کردند که این یک امر بی‌بدیل در تاریخ انقلاب بود و این اتفاق نشان می‌داد که افق فکری مصطفی جهانی بود.

گفتنی است در این مراسم از سه کتاب “من؛ مادر مصطفی” نوشته رحیم مخدومی، کتاب “آقامصطفی” نوشته احسان ترابی و مهدی نوری و کتاب “یادگاران” نوشته مرتضی قاضی رونمایی شد.

انتهای پیام/س۲

 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.