مراقبت از کودکان صرعی نیازمند برنامه ریزی مدون است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

مراقبت از کودکان صرعی نیازمند یک برنامه ریزی مدون است، آگاهی و شناخت کافی از بیماران سبب می گردد خانواده وی همکاری بیشتری در امر درمان و مراقبت از کودک داشته باشند.

فرخنده بهزادی، کارشناسی ارشد مدیریت پرستاری کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  صرع یک اختلال حمله ای مزمن و عود نماینده است که نیاز به درمان طولانی مدت داشته و به دنبال آن اثرات قابل توجه به کارکرد خانواده دارد.

وی گفت: پرستار کودکان باید به والدین این امیدواری را دهد که بیماری سبب کوتاهی طول عمر کودک نمی شود او می تواند به مدرسه رفته، ازدواج نموده و کودکانی داشته باشد.

بهزادی تصریح نمود: بسیار اهمیت دارد که والدین به داشتن نگرش مثبت نسبت به کودک و وضعیت او تشویق شوند و در ایجاد حس کفایت در برآمدن از عهده مسئولیت های مربوط به کودک کمک شوند.

این کارشناس ارشد مدیریت پرستاری کودکان اظهار نمود: بسیاری از والدین از تنبیه کودک اجتناب می نمایند به ویژه اگر تجربه نموده باشند که تنش های عاطفی سبب تسریع حمله صرع می گردد، به هر حال نباید این احساس در کودک ایجاد شود که با دیگران متفاوت است. والدین باید تشویق شوند که در مورد این اختلال با کودک و دیگران صادق باشند.

وی خاطر نشان نمود: مراقبت از کودکان صرعی نیازمند یک برنامه ریزی مدون است و آگاهی و شناخت کافی از بیماری سبب می گردد بیمار و خانواده وی همکاری و پی گیری بیشتری در امر درمان و مراقبت از کودک داشته باشند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.