مراقب”وبا” باشید!

با توجه به اعلام اخباری مبنی‌ بر شیوع وبا در سلیمانیه عراق، برخی استان‌های هم‌ مرز با عراق، از جمله خوزستان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

ایسنا: منطقه خوزستان، در روزهای گذشته اخباری مبنی‌ بر شیوع بیماری وبا در منطقه سلیمانیه عراق منتشر شد و در پی آن، امروز رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از آماده‌باش استان‌های هم‌ مرز با عراق برای کنترل و مقابله با این بیماری خبرداد.

دکتر محمدمهدی گویا به خبرنگار ایسنا گفت: هر چند خبر شیوع بیماری وبا در سلیمانیه عراق هنوز رسماً تایید نشده، اما بلافاصله پس از شنیدن این خبر استان‌های مرزی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هیچ موردی از وبا در استان‌های ورزی از جمله خوزستان مشاهده نشده، با این وجود این استان‌ها در حالت آماده‌باش هستند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بر رعایت نکات بهداشتی و استفاده از آب آشامیدنی سالم تاکید و به مسافران توصیه کرد: در صورت سفر به کشور عراق، از خرید موادغذایی بین‌ راهی خودداری کرده و نسبت به تهیه آب آشامیدنی سالم اقدام کنند.

گویا، اسهال آبکی را از نشانه‌های بیماری وبا دانست و از ساکنان مناطق مرزی خواست در صورت مشاهده علائم اسهال، از مصرف خودسرانه دارو خودداری و سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.