مراقب بستنی های سنتی باشید

۱۸اردیبهشت،
ممتاز نیوز :مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: مصرف‌کنندگان، بستنی‌های بهداشتی که دارای مشخصاتی با عنوان پروانه ساخت وزارت بهداشت، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، سری ساخت و ظاهری مناسب می باشند، استفاده کنند.
 
 به گزارش ایسنا مهندس نعمت‌الله معروفی افزود: بستنی سرشار از مواد معدنی کلسیم، فسفر و حاوی ویتامین‌های E ،D ،A و K است.
 
وی بیان کرد: ماده اصلی تشکیل دهنده بستنی شیر است و در صورتی که شیر پاستوریزه و بهداشتی نباشد، می‌تواند ناقل بیماری‌هایی مثل تب‌مالت شود.

 مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی نیشابور عنوان کرد: زرده تخم‌مرغ که از مواد تشکیل‌دهنده بستنی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع آلوده‌کننده بستنی است که می‌تواند انتقال سالمونلا را به شدت افزایش دهد و در مدت ۱۲ تا ۷۲ ساعت بعد از مصرف، علائمی مانند تب، دل پیچه، اسهال به‌وجود آورد.

معروفی ادامه داد: هر چند اشخاص ممکن است بعد از چند روز حتی بدون درمان بهبود یابند اما کودکان، سالمندان، زنان باردار و به‌طور کلی کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، باید تحت درمان قرار گیرند.

وی گفت: بستنی‌های سنتی اغلب به‌دلیل نگهداری نامناسب شیر و عدم بررسی دقیق تخم مرغ به کار رفته در آن غیر بهداشتی می باشند و پیشنهاد می‌شود این‌گونه بستنی‌ها را از مکان‌هایی که دارای مجوز می باشند و در محل کارگاه تولید، خریداری کنند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.