مراقب تصاویر شخصی خود باشید

این خبر امروز ۴ شنبه ۱۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

پژوهشگران امنیتی از شناسایی بدافزار خطرناک تازه‌ای خبر داده‌اند که ضمن جمع‌آوری تصاویر شخصی کاربران آنها را به یک سرور ناشناخته منتقل می‌کند.
به گزارش تفسیری فارس به نقل از پی سی مگ، این بدافزار که از سوی شرکت امنیتی سوفوس PixSteal-A نام گرفته به رایانه های شخصی مجهز به سیستم عامل ویندوز نفوذ نموده و سپس همهی درایورها را برای یافتن فایل هایی با پسوندهای .jpg، .jpeg و .dmp جستجو می نماید.
پس از یافتن فایل های یاد شده بدافزار با سروری تماس برقرار نموده و از طریق پروتکل اف تی پی مجموعه عکس های شناسایی شده را برای آن سرور ارسال می نماید. در حالی که بعضی محققان می گویند این سرور در عراق واقع است، موقعیت افرادی که این بدافزار را کنترل می نمایند هنوز نامشخص است و ممکن است این افراد در هر نقطه ای از جهان حضور داشته باشند.
هنوز مشخص نمی باشد مهاجمان از طراحی و انتشار یافتن چنین بدافزاری چه هدفی دارند. متخصصان امنیتی به کاربران پیشنهاد نموده اند برای درامان ماندن از این بدافزار با تغییر حساسیت فایروال های خود برقراری ارتباط اف تی پی را غیرممکن نمایند. آنها پروتکل یاد شده را پروتکلی قدیمی و منسوخ می دانند که برای انتقال اطلاعات آنها را رمزگذاری نمی کند و برای همین به شدت غیرایمن است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.