مراقب دانش‌آموزان باشید

جام جم آنلاین: انتظار دارید هر روز بعد از ظهر فرزندتان با لبخند و شادی از مدرسه به خانه برگردد و داستان‌های شیرین و اتفاقات جالب طول روز را برایتان تعریف کند؟ دوست دارید بگوید در مدرسه چه کارهایی انجام داده و چه نکات جدیدی را آموخته است؟ می‌خواهید همیشه او را سرحال و شاد ببینید؟

بی‌شک همه والدین چنین شرایطی را دوست دارند و می‌خواهند آن را تجربه کنند، اما گاهی ممکن است دانش‌آموز طور دیگری به خانه برگردد؛ یعنی کمی ناراحت و بی‌حوصله.

همه پدر و مادرها می‌دانند دانش‌آموزان هنگامی که در مدرسه حضور دارند، با ده‌ها مشکل و بیماری روبه‌رو هستند؛ بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، تب، اسهال، استفراغ و…

در واقع، وقتی بچه‌ها در گروهی بزرگ‌تر قرار می‌گیرند، تقریبا پیشگیری از بروز بیماری‌های شایع غیرممکن است و باید انتظار روبه‌رو شدن با این شرایط را داشت بنابراین بهترین کار این است که به شیوه‌هایی ساده و کاربردی از بروز بیماری پیشگیری کنید و با این کار سلامت فرزندتان را حفظ نمایید.

عطسه و سرفه یعنی سرما خوردگی

همه ما با سرماخوردگی آشنا هستیم و به خوبی می‌دانیم این بیماری با چه علائم و نشانه‌هایی بروز می‌کند؛ آبریزش بینی، سرفه و عطسه از جمله شایع‌ترین علائم این بیماری است بنابراین می‌توان گفت سرماخوردگی، بیماری‌‌ای شایع است که میان بچه‌ها بروز می‌کند.

طبق نتایج تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، تقریباً حدود ۲۲ میلیون روز درسی در هر سال به دلیل سرماخوردگی بچه‌ها و غیبت آنها​ از دست می‌رود.

پس پدر و مادر باید به فرزندشان بیاموزند چطور از بروز این بیماری پیشگیری کرده و هنگامی که با آن روبه‌رو شد نیز چطور برخورد کند تا کمترین صدمه را ببیند.

لازم است به کودک تاکید کنید بی‌دلیل به صورت و چشم‌هایش دست نزده و زمانی که دستش آلوده است، چیزی نخورد.

او باید بداند شستن مرتب و مناسب دست‌ها با صابون، یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بروز سرماخوردگی است.

برای این‌که کودک بهتر مفهوم گسترش میکروب‌ها را درک کند، روش جالبی وجود دارد؛ می‌توانید به نوک انگشتان دست او مقداری دارچین بمالید و از او بخواهید کارهایش را انجام دهد.

با این کار او می‌فهمد که دارچین‌ به همه لوازم و وسایلش خواهد چسبید و به راحتی هم پاک نخواهد شد. علاوه بر این، وقتی بخواهد دارچین‌ها را از روی دستش پاک کند، مدت زیادی باید دست‌هایش را بشوید و باز می‌فهمد شست‌وشوی کوتاه مدت و نامناسب دست و صورت برای از بین بردن میکروب‌ها موثر نیست. (جام جم – ضمیمه چاردیواری)

parents.com


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.