مراقب رخنه سیستم دلالیسم به جرگه مربیان باشیم

کسوت مربیگری، پوشش جدیدی برای برخی از دلالان/

مدتهاست که مانور قدرتی برای مبارزه با مفاسد فوتبالی اعم از مالی و غیر مالی صورت می گیرد، اما نه تنها شاهد نیستیم که مفسدان میدان فوتبال را خالی کنند….

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه خبری آتی نیوز، مدتهاست که مانور قدرتی برای مبارزه با مفاسد فوتبالی اعم از مالی و غیر مالی صورت می گیرد، اما نه تنها شاهد نیستیم که مفسدان میدان فوتبال را خالی کنند، بلکه روز به روز به دامنه و ابعاد فساد در فوتبال ایران افزوده می شود و مفسدان در کمال آرامش و مسرت به همه کارهائی که قبل از شروع این مانور می کردند ادامه داده و می دهند. و این در حالیست که شعار فوتبال پاک همچنان سرلوحه همه امور در این فوتبال وجود دارد.

به گزارش آتی نیوز، در حالی که مدتهاست تب مبارزه با سیستم دلالیسم فوتبال ایران را فرا گرفته و کمتر مقام مسئولیست که در این ماه های اخیر در این باره صحبتی نکرده باشد و موضع نگرفته باشد، متاسفانه باید گفت که در عمل هنوز که هنوز است هیچ اقدامی که حتی ذره ای به سیستم گسترده و فرا گیر لطمه بزند صورت نگرفته و دلالان کماکان در لباس های مختلف همچون موریانه پایه های فوتبال ایران را می خورند. پیش از این گفته شده بود که دلالان شاغل در فوتبال ایران بعضا در پیراهن دیگر صنوف شاغل در فوتبال دیده شده اند. تا کنون در فوتبال ایران خبرنگار-دلال، گزارشگر-دلال، مدیرعامل-دلال، دلال-دلال، پیش کسوت-دلال، هتل دار-دلال و…. دیده شده بود. غیر از این ها شنیده می شد که بعضا برخی از مربیان هم در این زمینه دستی بر آتش دارند که البته همه این ها قابل اثبات نیست چرا که هیچ یک از این آقایان مدرک و سندی که قابل اثبات باشد را از خود به جای نگذاشته و نخواهند گذاشت.

اما چشم ما و همه آن هائی که داد مبارزه با دلال ها در فوتبال را سر داده بودند روشن که حالا رسما شاهد رخنه برخی از دلال های سابق با پیراهن مقدس مربیگری و در جرگه مربیان هستیم. دلال هائی که به رغم اینکه به ظاهر شغل قبلی خود را کنار گذاشته اند، اما از آنجائی که توبه گرگ مرگ است هنوز نتوانسته اند با علائقشان خداحافظی کرده و به رغم اینکه سالهاست پیراهن مقدس مربیگری و معلمی را بر تن کرده اند، اما در کنار این شغل شریف کماکان دستی بر آتش دلالی دارند و حتی کارشان از خرید و فروش بازیکن هم فراتر رفته تا جائیکه شائبه تعیین نتیجه مسابقه قبل از شروع آن توسط این مربی نماها وجود دارد.

 

بنا بر همین گزارش “الف-میم” یکی از مربیان شاغل در لیگ دسته اول که سالهاست به عنوان دستیار در لیگ برتر و لیگ دسته اول کار می کند، پیش از پیوستن به جرگه مربیان، به عنوان کارپرداز برای یکی دو تن از کارگزاران رسمی فیفا فعالیت می کرده و بازیکنان فوتبال را در قبال اخذ پورسانت به این مدیران برنامه معرفی می کرده. این مربی نه چندان معروف کار خود را از یکی از تیم های تهرانی در لیگ برتر آغاز کرد و بعد از آن در یک تیم آذری کارش را ادامه داد و در فصل گذشته هم در لیگ دسته اول در یکی از تیم های جنوبی کار کرده و گفته می شود که عمده زمان مربیگری اش را به عنوان دستیار تنها با یک سرمربی که خود این سرمربی هم پیش از این متهم به منشوری بودن بوده کار می کرده. به نظر می رسد بعد از حضور و سر و صدای “ف-کاف” ها در فوتبال ایران، حالا باید شاهد هنرنمائی و ابراز موجودیت آقایان “الف-میم” در این فوتبال باشیم.

سایت خبری تحلیلی آتی نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.