مراقب ویروس بانکداری شایلاک باشید

۱۹ام بهمن ،

مراقب ویروس بانکداری شایلاک باشید | چاپ |
پنجشنبه ۱۹ بهمن ساعت ۱۱:۰۲

بینا- ویروس بانکداری شایلاک به تازگی به روز رسانی شده و قابلیت تازهی به آن افزوده شده است. ویروس تازه به صورت خودکار با استفاده از برنامه پرطرفدار (VoIP) اسکایپ و پیامک لحظه ای این ویروس منتشر می گردد.
به گزارش بینا، شایلاک یکی از برنامه های زیرمجموعه ویروس تروژان است که در سال ۲۰۱۱ کشف شد. این ویروس اطلاعات مالی و اعتباری فرد را از کامپیوترهای مبتلا به آن می دزدد.
براساس مطالعات محققان CSIS Security Group (یک موسسه امنیتی دانمارکی در حوزه فناوری) ویروس تازه با یکی از قابلیت های اسکایپ مرتبط است که msg.gsm نام دارد.
این برنامه تازه سبب می گردد ویروس بتواند از طریق اسکایپ ویروس و فایل هایی را به کامپیوتر بفرستد و سپس خود به خود از حافظه پاک می گردد.
همچنین هنگامی که طرف سومی سعی می کند هم زمان از برنامه اسکایپ استفاده کند؛ این برنامه اخطارها و درخواست های تایید اسکایپ را حذف می کند.
به نظر می رسد سازندگان ویروس شایلاک، کاربرانی را هدف گرفته اند که در مناطق خاصی از جهان زندگی می کنند. طبق نقشه ای که موسسه امنیتی CSIS تهیه کرده و نحوه انتشار یافتن ویروس را نشان می دهد؛ مرکز گسترش شایلاک انگلیس است اما کامپیوترهای مبتلا به این ویروس در سراسر اروپا و آمریکا نیز وجود دارند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.