مراکز دینی و فرهنگی آسیب دیده در آذربایجان شرقی به صورت عملیاتی بازسازی می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ‘محمد حسینی’ روز جمعه در حاشیه بازید از مناطق زلزله زده در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان، از آغاز عملیات اجرایی بازسازی این مراکز در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی با آسیب دیدگان و بازماندگان زلزله اخیر ابراز همدردی و اضافه کرد: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری تمام دستگاه های اجرایی کشور باید در این قضیه مشارکت در کمک و حمایت از آسیب دیدگان زلزله خود را سهیم دانسته و به طور عملیاتی و با جدیت وارد عمل شوند.

حسینی گفت: مسوولان کشور بلافاصله پس از وقوع زلزله یکی پس از دیگری برای ابراز همدردی، کمک، مساعدت و حمایت های لازم به منطقه سفر کرده و از نزدیک در جریان روند کمک رسانی به آسیب دیدگان قرار گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از آنجایی که برخی مراکز دینی، فرهنگی و هنری در منطقه متحمل آسیب های جدی شده اند، به این منظور بودجه ای مستقل لحاظ تا کار بازسازی و ساخت این مراکز در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود.

وی از اختصاص ۱۰میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه ها، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و سایر مراکز دینی و فرهنگی آسیب دیده خبر داد و گفت: مقرر شده کتابخانه های مناطق زلزله زده نیز پس از بازسازی در سطح گسترده ای به محصولات فرهنگی و هنری و تازه های کتاب تجهیز شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به منظور همدردی هنرمندان با آسیب دیدگان از حضور یک گروه فعال تئاتر سیار در مناطق زلزله زده خبر داد و اضافه کرد: این گروه با اجرای برنامه های مختلف جنبی برای کودکان و نوجوانان به نوعی با آسیب دیدگان و بازماندگان ابراز همدردی خواهند کرد.

حسینی گفت: حضور اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در مناطق زلزله زده باعث دلگرمی در میان بازماندگان و مضاعف شدن روحیه آنان خواهد شد.

عضو کابینه دولت دهم ادامه داد: با حضور در چادرهای اسکان موقت آسیب دیدگان از نزدیک در جریان نیازهای فرهنگی و هنری آنها قرار گرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که عزم دولت بر بازسازی مناطق زلزله زده راسخ است، ابراز امیدواری کرد: همگان دست در دست هم با عزمی جدی در عملیات بازسازی و ساخت مناطق آسیب دیده تلاش کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه وارد مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی شد.

وی در این سفر با حضور در شهرهای اهر، هریس و ورزقان و روستاهای آسیب دیده از زلزله اخیر با بازدید از مراکز فرهنگی و هنری آسیب دیده نیازهای فرهنگی و هنری منطقه را بررسی کرد.

عصر روز شنبه ۲۱ مردادماه دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

۱۳۵۵/۶۴۵/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۴۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.