مراوده های علمی زمینه ساز تقویت روابط کشورها است

پروفسور ˈجیمز مورفیˈ روز جمعه در دیدار با شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت تداوم و گسترش نشستها و دیدارهای تخصصی و علمی صاحبنظران و استادان، این مراودات را زمینه ساز معرفی هرچه بیشتر فرهنگ، آداب، سنن، توانمندیها و نیز تقویت روابط شهروندان دانست.

وی همچنین با اشاره به کارکردهای علم جغرافیا در توسعه متوازن شهرها و کشورها بر ضرورت توجه هرچه بیشتر مدیران شهرها و کشورها به نقش و اهمیت این علم در روند اداره و توسعه جهان تاکید کرد.

رییس انجمن جفرافیدانان جهان از تبریز نیز به عنوان شهری زیبا و بزرگ یاد و بیان کرد: بافت این شهر نشان می دهد تلاشهای خوبی برای توسعه آن انجام شده است.

شهردار تبریز هم از این شهر به عنوان یکی از توسعه یافته ترین و زیباترین شهرهای ایران یاد و بیان کرد: بر اساس اعلام اخیر مجله الکترونیکی سازمان ملل متحد، تبریز به لحاظ توسعه زیربنایی و اقدامهای انجام شده به عنوان زیباترین و توسعه یافته ترین شهر ایران برگزیده شده و این افتخاری برای شهروندان و مدیران این شهر محسوب می شود.

ˈعلیرضا نوینˈ با اشاره به جایگاه تاریخی تبریز گفت: این شهر به عنوان مهد تاسیس و فعالیت شهرک دانشگاهی ربع رشیدی در بطن خود در ۸۰۰ سال پیش به عنوان شهری علمی با مرکزیت دانش و علوم روز در قدیم شناخته شده و امروز نیز تبریز با وجود ۱۶دانشگاه دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی و ۲۵۰ هزار دانشجو یکی از قطبهای علمی ایران محسوب می شود.

۷۲۲۳/۶۴۵/۵۸۷

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.