مراکزداده استانی به سمت رایانش ابری مهاجرت می کنند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات:مراکزداده استانی به سمت رایانش ابری مهاجرت می کنند با تجهیز و مدرن سازی مراکز داده استانی، پایگاه اینترنتی های دستگاههای دولتی به صورت شبکه ای میزبانی می شوند و خدمات یکپارچه دریافت خواهند کرد.
 
علی اصغر انصاری، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای پروژه ایجاد ابر دولتی در مراکز داده استانی کشور خبر داد و گفت: ابری شدن مراکز داده در بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های این مراکز، نقش بسزایی را ایفا می کند. 
 
وی تصریح کرد: با وجود امکانی که تجهیز مراکز داده ابری در کشور ایجاد می کند، می توانیم از تمامی ظرفیت‌های مراکزداده‌های استانی به طور بهینه استفاده کنیم و منابع پردازشی و ذخیره‌سازی را باتوجه به نیازهای استان‌ها تقسیم کنیم.
 
وی ادامه داد: مراکز داده استانی از لحاظ عملکردی در کشور توزیع شده است و دستگاههای دولتی می توانند با وجود این ابر در دیتاسنترهای استانی به صورت یکپارچه از تمام این ظرفیت ها به نسبت نیازشان بهره مند شوند.
 
انصاری ادامه داد:با فراهم کردن تجهیزات زیر ساختی و نرم افزاری دیتاسنترها به رایانش ابری، از یک مرکزداده با ظرفیت بالا و مرکزداده دیگر با ظرفیت پایین تر استفاده نخواهد شد.
 
وی با تاکید بر نیاز دستگاههای دولتی در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به دیتاسنتر های مدرن در پایان خاطر نشان کرد: این ابر کمک می کند تا از امکانات تمامی دیتاسنتر ها به صورت قابل ملاحظه ای بهره مند شویم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.