مراکز’ آپا’ به زودی فعال می‌شوند

موبنا- دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از شکل گیری مراکز آمادگی، پشتیبانی و امدادی فضای سایبر (آپا) با مشارکت دانشگاه های کشور خبر داد.
دکتر ‘کمال محامدپور’ با بیان اینکه طرح آمادگی پشتیبانی و امداد فضای سایبر (آپا) از دولت نهم در موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده بود ، اظهار داشت:این مراکز در دولت دهم دوباره توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری احیا شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه های مشهد، شیراز، اصفهان، امیرکبیر، صنعتی شریف و امام حسین در این طرح مشارکت داشته اند و مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این بخش اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: مراکز آپا همچنین وظیفه دارند تا نیروهای متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و فضای سایبر را تربیت کنند.
مراکز’ آپا’ وظیفه دارند تا در هنگام بروز موارد امنیتی آن ها را تحلیل کنند و نتایج آن را در اختیار مراکز اجرایی کشور قراردهند و نیروهای متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و فضای سایبر را تربیت کنند.
ماموریت مراکز آپا که در سال ۱۳۸۷ توسط پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شده است، مدیریت پاسخ به حوادث در سطح عمومی است و با ایجاد چندین مرکز آپای تخصصی در دانشگاه های کشور به موضوع فرهنگ سازی، توسعه و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه پاسخ به حوادث توجه داشته و انتقال دانش و فناوری این حوزه را به داخل کشور هدف قرار داده است. سازمان های کشور می توانند با الگو برداری، تیم های آپای مخصوص خود را راه اندازی کند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.